English

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری:

تاسیس نهاد دهیاری در روستاها، دستاوردهای بزرگی به همراه داشته است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: تاسیس نهاد دهیاری در روستاها، دستاوردهای بزرگی به همراه داشته است.

تاسیس نهاد دهیاری در روستاها، دستاوردهای بزرگی به همراه داشته است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، امیر خسروانی به مناسبت گرامیداشت روز دهیاری، با تبریک این روز افزود: دهیاری‌ها بازوان اجرایی و اداری دولت در روستاها هستند و شکل‌گیری این نهاد در روستاها منشاء خیر و برکت بوده است.

وی بیان داشت: نهاد دهیاری با هدایت و راهبری برنامه‌های توسعه در روستاها نقش بسزایی در پیشبرد فعالیت‌ها عمرانی و گسترش خدمات قابل‌ارائه در روستاها داشته است.

وی حرکت در جهت تقویت ساختار تشکیلاتی و جایگاه اجتماعی این نهاد را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: پایگاه سازمانی و شخصیت حقوقی این نهاد باید برای مردم و مسئولان تبیین شود تا دهیاری‌ها بتوانند از یک‌سو با جلب مشارکت‌های مردمی و از سوی دیگر با تعاملات سازنده دستگاه‌های اجرایی در ایفای رسالت خطیری که برعهده دارند، موفق باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اعلام کرد: در استان کرمانشاه 1625 روستا دارای مجوز دهیاری هستند و مدیریت توسعه روستایی استان در سال جاری با سیاست‌گذاری‌های هدفمند تشکیلاتی زمینه را برای بهره‌مندی تعدادی دیگر از روستاهای استان از نعمت این نهاد فراهم خواهد ساخت.

وی به خدمات دولت در جوامع روستایی اشاره و تبیین کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به توسعه روستاها دارد و در چهار سال گذشته خدمات قابل‌توجهی در بخش‌های مختلف به روستاها ارائه‌شده است و این روند در سنوات آینده تداوم خواهد داشت.

خسروانی افزود: کارنامه دولت در زمینه‌های مختلف درخشان است و از جمله در بخش گازرسانی به روستاها، اقدامات زیرساختی و زیربنایی مطلوبی صورت گرفته است که قابل‌مقایسه با دولت قبلی نیست.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه رویکرد دولت برای توسعه در روستاها بر شکوفایی اقتصادی نواحی روستایی استوار است، گفت: در این راستا دولت با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت درصدد است تا تولید را در مناطق روستایی احیا و به کسب و کار روستاییان رونق ببخشد.

وی خاطرنشان ساخت: روستا کانون تولید است و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها به رفع معضل بیکاری و اشتغال‌زایی و تقویت اقتصاد خانوارها در روستاها کمک خواهد کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به مقوله وضعیت شغلی دهیاران تصریح کرد: امنیت شغلی دهیاران در بهبود عملکرد دهیاران تاثیر گذار است و دولت در نظر دارد با اتخاذ سیاست‌ها و تدابیر اجرایی و قانونی لازم در راستای افزایش ضریب امنیت شغلی دهیاران گام‌هایی اساسی بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی