English

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم:

حضور نابسامان زائران غیر ایرانی در قم چهره شهر را مخدوش می‌کند

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان اینکه حضور نابسامان زائران غیر ایرانی در قم چهره شهر را مخدوش می‌کند، بی نظمی‌های موجود را نشانه ضعف اقتدار مدیریتی دانست.

حضور نابسامان زائران غیر ایرانی در قم چهره شهر را مخدوش می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، یونس عالی‌پور در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم که ظهر چهارشنبه در سالن امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به استقرار مرکز ساماندهی زائران خارجی در ترمینال قم، اظهار کرد: این اقدام در راستای ساماندهی زائران خارجی که از مرز وارد قم می‌شوند ایجاد شده است اما هنوز هم به درستی این مدیریت صورت نگرفته و شاهد تردد اتوبوس‌های خارجی در سطح شهر هستیم.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تأکید بر لزوم ایجاد هماهنگی‌های لازم با مسئولان عراقی در راستای ساماندهی زائران، افزود: باید تقاضای ویژه‌ای در این رابطه از سازمان میراث فرهنگی مطرح شده و هماهنگی بین این سازمان و مسئولان عراقی ایجاد شود.

وی با انتقاد از بی‌نظمی‌های مدیریت زائران غیر ایرانی تأکید کرد: تأخیر در ساماندهی زائران عراقی و خارجی روز به روز اقتدار مدیریتی استان را با مشکل مواجه کرده و چهره شهر را خراب می‌کند، گلایه‌های بسیاری از سمت مردم در این رابطه وجود دارد.

عالی‌پور با اشاره به اینکه از زمان شکل‌گیری معاونت زائران این مشکل مطرح بوده است و مصوبات بسیاری داشته اما هنوز هم به درستی مدیریت نشده است، تصریح کرد: بر اساس مصوبات گذشته قرار بود هیچ اتوبوس خارجی در شهر نباشد، اما عملاً این اتفاق نیفتاده و باید برای راهکار این مسئله تصمیم‌گیری شود.

جشن‌های دهه کرامت باید پرشورتر برگزار شود

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تأکید بر اهمیت مدیریت صحیح جشن‌های دهه کرامت، اظهار کرد: این جشن‌ها اهمیت کمتری از نیمه شعبان ندارد و حتی شاید در سال‌های آینده پرشورتر شود، باید از همه دستگاه‌ها بخواهیم که در این ایام در حال آماده باش باشند.

وی افزود: تولیت حرم باید برای دستگاه‌ها تعیین تکلیف کرده و انتظارات خود را از دستگاه‌های مختلف مطرح کنند، استان قم استان زائر محور و گردشگر محور است و طبیعی است که وقتی همه کشور تعطیل است فعالیت ما در استان بیشتر باشد و هماهنگی‌های لازم باید در بین بدنه دستگاه‌ها و مدیران استان وجود داشته باشد.

عالی پور با تأکید بر اینکه تکریم زائر اولین اولویت است، عنوان کرد: این کار باید با نظم و سیاست گذاری‌های عاقلانه و عالمانه صورت بگیرد، اگر جایی مشکلی ایجاد می‌شود برای این است که مسئولان کوتاهی کرده‌اند و مسائل احتمالی را پیش بینی نکرده‌اند، کمیته‌های 11 گانه باید قبل از دهه کرامت تشکیل جلسه بدهند و به طور ویژه مسائل زائران به ویژه عراقی‌ها را بررسی کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به اینکه آماده‌سازی فضای شهری روز به روز در حال بهتر شدن است، تصریح کرد: شهرداری با همکاری کمیته اطلاع رسانی برای راه اندازی کیوسک‌های راهنما زائر اقدام کند و در 4 طرف حرم 4 اتاقک راهنمای زائر استقرار یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه