English

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری گلستان

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی اقوام ایران زمین در استان گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در شهریور ماه سال جاری در استان خبر داد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی اقوام ایران زمین در استان گلستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی اظهار داشت: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در سال 96 از 13 تا 17 شهریور ماه در استان گلستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل‌گیری هویت و ارزش ملی دارد و با برپایی این‌گونه جشنواره‌ها می‌توان فرهنگ غنی اقوام و ملت‌ها را به نمایش گذاشت.

کریمی با اشاره به برگزاری جشنواره در سطح بین‌المللی افزود: با توجه به حضور اقوام مختلف در استان گلستان مانند فارس، ترک، ترکمن، کرد، سیستانی، بلوچ، قزاق و تنوع فرهنگی موجود، پیشینه تاریخی بیش از 7 هزار ساله استان و توانمندی‌های گردشگری و اکوتوریسمی برگزاری این دوره از جشنواره در سطح بین‌الملل می‌تواند بستری بسیار مناسب را برای معرفی پتانسیل‌های استان فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان درباره شکل‌گیری روند برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام یادآور شد: این جشنواره نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه