English

مدیرکل بهزیستی استان گلستان

۵۷ منطقه آسیب‎پذیر و در معرض خطر اعتیاد در استان گلستان شناسایی شد

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: امسال ۵۷ منطقه آسیب‎پذیر و در معرض خطر اعتیاد در استان گلستان شناسایی شده که فعالیت‌‎های پیشگیری در آن اجرا می‌شود.

۵۷ منطقه آسیب‎پذیر و در معرض خطر اعتیاد در استان گلستان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم غفاری، شامگاه سه شنبه، در مراسم هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: سازمان بهزیستی در کنار دیگر دستگاههای دولتی مرتبط رسالت پیشگیری را دارد و مهمترین رویکرد ما در امر مبارزه، پیشگیری است.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان افزود: در سال گذشته 52 محلات استان و در سال جاری 57 محلات در سطح استان که در معرض خطر و یا آسیب‎پذیر هستند کار پیشگیری صورت می‎گیرد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در طرح شوشتری، در 14 محله در 14 شهرستان استان گلستان، در هر شهرستان یک تسهیل‌گر توانمند تمام فعالیت‌های اجتماعی کاهش آسیب‌ها را اجرا می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان یادآور شد:در سال 96، بسته خدمتی تعریف کردیم تا سازمان در این محلات و مناطق این بسته را به صورت واحد اجرا کند و تسهیل‎گران با یک وحدت رویه فعالیت‎های خود را اجرا کنند.

غفاری تاکید کرد: در هفته مبارزه با موادمخدر برنامه‎های متنوعی برگزار شد و امشب هم این جشن با هدف اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر توسط بهزیستی شهرستان در گنبدکاووس در حال اجرا است.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: روز هفدهم تیرماه سال جاری در استان، با حضور معاون پیشگیری بهزیستی کشور، از موسسات و افرادی که در امر پیشگیری و درمان فعالیت داشتند و افراد موفق در ترک اعتیاد تجلیل به عمل خواهد آمد.

غفاری افزود: در همان روز با حضور معاون پیشگیری بهزیستی کشور، کمپ بانوان در شهرستان گنبدکاووس افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال گسترش مراکز ترک اعتیاد نیستبم اما متاسفانه اعتیاد در جامعه بانوان رخنه کرده و با توجه به پیگیری‎های فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس و درگیری شرق استان گلستان با این موضوع این کمپ را در این شهرستان افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به افتتاح روز گذشته مرکز جامع آموزشی، درمانی و بازتوانی موسسه مهرآفرینان جوان در گنبدکاووس اظهار داشت: توانمندسازی معتادان بهبود یافته یکی از دغدغه‌های دولت است و این موسسه با افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای جهت حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان و خانواده آنان و افراد در معرض خطر پروسه توانمندسازی را تکمیل کرد و این امر می‎تواند بسیاری از مشکلات و کاستی‎های ما را در این زمینه مرتفع سازد.

وی افزود: قطعا باید برای اعتیاد یک بسته جامع تعریف کرد تا ماندگاری پاکی افراد بهبود یافته افزایش یابد و این موسسه در این جهت فعالیت‎های ارزنده‎ای را در دستور کار دارد.

غفاری تصریح کرد: متاسفانه بیشتر افراد معتاد در زمان مراجعه برای ترک اعتیاد، شغل خود را از دست دادند و این موسسه با این اقدام سعی دارد در کنار بهبود افراد معتاد، حرفه آموزی را نیز آموزش داده و سبب توانمندسازی و ایجاد درآمد برای افراد بهبود یافته شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: مراکز این چنین که دلسوزانه در جهت درمان و مبارزه و توانمندسازی فعالیت می‌کنند توسط بهزیستی حمایت خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه