English

کمبود خودرو حمل گندم از مشکلات خرید این محصول در سقز است

تعدادی از اعضای کمیسیون خرید گندم، کمبود خودرو حمل گندم را از مشکلات خرید این محصول در سقز عنوان کردند.

کمبود خودرو حمل گندم از مشکلات خرید این محصول در سقز است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس اداره تعاون روستایی سقز روز چهارشنبه در جلسه کمیته خرید گندم در فرمانداری، افزود: کمبود خودرو یکی از مشکلات حمل گندم از مزارع به مراکز خرید است.
عبدالله کریمی با بیان اینکه 85 هزار هکتار از زمین های کشاورزی در سال زراعی 96 -95 به کشت گندم اختصاص پیدا کرده، اضافه کرد: امسال برای خرید گندم تمهیدات مناسبی در شهرستان سقز پیش بینی شده است.
وی با اظهار اینکه، تعمیر باسکول، بتن ریزی و آسفالت محوطه های خرید گندم در روستاها از مواردی است که برای خرید گندم در مراکز خرید شبکه تعاون روستایی انجام شده است، اضافه کرد: برای آماده سازی مناسب زیرساخت ها، ضروری است اعتبارات مناسب، تخصیص یابد.
فرماندار سقز هم با بیان اینکه، منابع مالی قابل توجهی در هیات دولت برای خرید تضمینی گندم، تصویب شده است، گفت: ابلاغ به موقع قیمت تضمینی خرید گندم از اقدام های ارزشمند دولت در حوزه جهاد کشاورزی بوده است.
علی اکبر ورمقانی با اشاره به اهمیت امنیت و سلامت غذایی و اهمیت گندم به عنوان یک محصول راهبردی در کشور، افزود کرد: مراکز خرید، باید گندم های کهنه و خارجی خریداری نکنند.
وی با عنوان اینکه باید برنامه ریزی دقیق برای خرید گندم در سقز اتخاذ شود، تاکید کرد: گندم نباید در مراکز خرید، در بستر خاک، ذخیره و تخلیه شود.
او بر آتش نزدن کلوخه گندم بعد از درو کردن محصول، تکریم کشاورزان، خرید نکردن گندم های سال های قبل، برنامه ریزی برای حمل گندم از مراکز خرید به استان و رعایت استانداردهای لازم توسط مراکز خرید تاکید کرد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان هم گفت: تمامی مراکز خرید گندم برای خرید این محصول، موظف به بهره گیری از اینترنت هستند.
جمال صالحی با بیان اینکه، برای سال زراعی 96-95 بر اساس مصوبه شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم یک هزار و 300 تومان با چهار درصد افت مفید و 2 درصد غیرمفید منظور شده است، افزود: خرید اینترنتی گندم، باعث تسریع در پرداخت پول این محصول به کشاورزان و حذف واسطه های خواهد شد.
وی با اشاره به 94 مرکز خرید گندم در سال جاری افزود: از این تعداد 73 مرکز مربوط به اتحادیه شرکت های تعاونی و سایر مراکز مربوط به سیلوهای بخش خصوصی و دولتی و انبارهای بخش خصوصی است.
او عنوان کرد: در سال جاری 556 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی کردستان به کشت گندم اختصاص یافته است که پیش بینی می شود 650 هزار تن گندم برداشت و 500 هزار تن گندم مازاد نیاز کشاورزان خریداری می شود.
صالحی افزود: امسال بانک عامل، بانک کشاورزی است که بر اساس سامانه ای تعریف شده امیدواریم دولت منابع و تامین اعتبارات لازم در اختیار بانک کشاورزی قرار دهد تا در کمترین زمان پول واریز حساب کشاورزان شود.
شهریار حنیفی مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان کردستان هم بر آمادگی مراکز خرید برای خرید اینترنتی گندم، استاندارد سازی کمباین ها، ضد عفونی کردن کمباین های غیر بومی و جلوگیری از ورود گندم خارجی ، تاکید کرد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی