English

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

عرصه کارآفرینی کشور به شتاب‌دهنده‌های قوی نیاز دارد

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به وجود قوانین تکراری در حوزه کارآفرینی، گفت: با تورم قوانین در این حوزه مواجه هستیم و نیاز است قوانین تکراری کنار گذاشته شود.

عرصه کارآفرینی کشور به شتاب‌دهنده‌های قوی نیاز دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سید جواد حسینی کیا با اشاره به‌ضرورت حرکت جامعه به سمت کارآفرینی، گفت: برای تحقق این امر باید چند بخش هم‌زمان باهم فعال شود.

وی افزود: یکی از اقدامات مؤثر در این زمینه ورود و اقدام بخش دولتی است به‌نحوی‌که دولت تسهیلات را به سمت رونق کارآفرینی سوق دهد.

وی افزود: همچنین دولت باید نرخ بهره تسهیلات را کم کرده و روند اعطای این تسهیلات را تسهیل کند و در اختیار کارآفرینان قرار دهد.

حسینی کیا خاطرنشان کرد: درزمینهٔ پرداخت تسهیلات به کارآفرینان باید مناطق محروم به‌صورت ویژه دیده شوند به‌طوری‌که بتوان تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی با نرخ بهره پایین و مدت‌زمان بازپرداخت و تنفس طولانی به کارآفرینان این مناطق پرداخت شود.

وی افزود: نگاه دولت به کارآفرینان از همان ابتدا باید نگاه جهانی باشد که تولیدات آن‌ها بتواند در خارج از کشور نیز عرضه شود.

حسینی کیا یادآور شد: از طرفی دولت باید نظارت بر کیفی بودن محصولات نیز داشته باشد زیرا کیفیت ضامن بقای آن محصول در بازار است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: از طرفی رونق کارآفرینی در کشور مستلزم ورود افرادی توانمند به این عرصه است.

وی تصریح کرد: افرادی که توانایی نداشته، از نیروی متخصص و نقشه کار بی‌بهره بوده و مشاوره قوی نداشته باشند درنهایت با ورود به مسیر کارآفرینی با عدم اقبال از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شده و با کوچک‌ترین مشکل دچار بحران شده و هم منابع سرمایه‌گذار و هم منابع خود را به هدر می‌دهند و دچار ورشکستگی شده و با مشکلات بسیار مجدداً به چرخه بیکاری کشور وارد می‌شوند.

حسینی کیا، مجلس را بخش مؤثر دیگر درزمینهٔ رونق کارآفرینی کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در بخش کارآفرینی و اشتغال با تورم قوانین مواجه هستیم.

وی افزود: نیاز است که قوانین بازنگری شده و قوانینی تکراری کنار گذاشته‌شده و قوانین جمع‌وجوری در این حوزه داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عدم اطلاع‌رسانی مناسب را مهم‌ترین مشکل حوزه کارآفرینی کشور دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ما مراکز خوبی مانند شتاب‌دهنده درزمینهٔ حمایت از کارآفرینان داریم اما اطلاع‌رسانی خوبی درزمینهٔ استفاده از این ظرفیت صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: اگر اطلاع‌رسانی دقیقی در خصوص فعالیت مراکز حامی کارآفرینان ازجمله شتاب‌دهنده‌ها صورت گیرد و این مراکز باقدرت بیشتر وارد عمل شوند قطعاً معضل بیکاری با حمایت بیشتر از کارآفرینان در کشور رفع خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تأکید بر ضرورت حمایت از مراکز شتاب‌دهنده به‌عنوان حامی و پشتیبان کارآفرینان، مراکز شتاب‌دهنده را گلوگاه‌های کارآفرینی کشور دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه