English

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان:

برخی شرکت های نفتی در قبال هورالعظیم مرتکب جرم شده است

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تعهد شرکت های نفتی به ویژه در جاده سازی رعایت نشده و ساخت این جاده ها را به هیچ وجه تایید نمی کنم و معتقدم این جرمی است که در حق هورالعظیم اتفاق افتاده است.

برخی شرکت های نفتی در قبال هورالعظیم مرتکب جرم شده است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سید عادل مولا در حاشیه بازدید میهمانان اجلاس سازمان ملل از تالاب هورالعظیم درباره ادامه جاده سازی در این تالاب اظهار کرد: تعهد برخی شرکت های نفتی به ویژه در جاده سازی رعایت نشده و ساخت این جاده ها را به هیچ وجه تایید نمی کنم و معتقدم این جرمی است که در حق هورالعظیم اتفاق افتاده است.

مولا با اشاره به نگرانی از کاهش آب ورودی به تالاب در ماه های آینده، افزود: با توجه به اینکه اکنون فصل رشد ماهی های تالاب است، نیاز به آب و اکسیژن بیشتر است بنابراین لازم است آب کافی رهاسازی شود.

وی تاکید کرد: حقابه تالاب نه تنها به صورت مقطعی و در فصولی که ذخیره سد کرخه زیاد است، بلکه باید به صورت مداوم تامین شود.

مولا یکی دیگر از نگرانی ها را نشاکاری برنج در بالادست هورالعظیم دانست و گفت: این مساله باعث کاهش شدید ورودی به این تالاب می شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اکنون فصل تخم ریزی ماهی ها در این تالاب به پایان رسیده و فصل صید برای مردم بومی آغاز شده که باید با تامین آب کافی زمینه استفاده مردم محلی را فراهم کرد.

مولا اظهار کرد: کانون های گرد و غبار در خوزستان فراتر از زمین های تالابی است و باید برای این کانون ها راهکار اساسی شود.

وی تامین حقابه تالاب ها را اولویت سازمان محیط زیست عنوان کرد و گفت: کارگروه تامین حقابه تالاب ها در سازمان محیط زیست تشکیل و دیروز جلسه ای برای تامین حقابه تالاب شادگان برگزار و موانع بررسی شد.

تالاب هور العظیم به عنوان یکی از کانون های بحرانی گرد و غبار در خوزستان معرفی شده است.

بر اساس این گزارش، نخستین اجلاس سازمان ملل با موضوع گرد و غبار 12 تا 14 تیر در تهران درحال برگزاری است که حدود 30 نفر از میهمانان این اجلاس برای دیدن عملیات مهار بیابان در کانون های گرد و غبار و تالاب هورالعظیم به خوزستان سفر کردند.

صبح امروز سه شنبه،معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست، اریک سولهایم رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل و گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران از تالاب هورالعظیم و نیز کانون های گرد و غبار و روند مقابله با آن در خوزستان بازدید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه