English

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان

نخستین جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ و گردشگری" در گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: نخستین جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ و گردشگری" در شهرستان گرگان استان گلستان برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ و گردشگری" در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی ظهار داشت: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ و گردشگری برای نخستین بار در استان گلستان به میزبانی شهرستان گرگان با حضور 4 استان شمالی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره با حضور هنرمندان 4 استان شمالی کشور شامل گلستان، مازندران، گیلان و قزوین با پخت انواع غذاهای سنتی و محلی ایرانی از 21  تا 23 تیر ماه 1396  به ‌مدت 3 روز در استان گلستان به میزبانی شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ایرانی فرهنگ گردشگری فرصتی مناسب برای احیای غذاهای سنتی ایرانی است گفت: غذای ایرانی در حوزه فرهنگی و تمدنی ما از جایگاه خاص و مهمی برخوردار است و به‌دلیل تنوع اقلیم و طبیعت، تنوع غذایی زیادی در کشور ما وجود دارد که جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" فرصت مناسبی برای معرفی این گنجینه ارزشمند است. پرداختن به آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی سبب حفظ میراث ناملموس و همچنین احیا و معرفی این غذاها با گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

کریمی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌ها و ترویج سفره‌های ایرانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج دوباره طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: این جشنواره در 4 بخش پیش غذا، غذای اصلی، دسرها و دمنوش ها و نوشیدنی‌های سنتی بومی و محلی و با 3 محور  پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا و موسیقی و آیین های مرتبط با غذا برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه