English

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس

مرکز حرفه‌آموزی بهبودیافتگان موادمخدر در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی شد

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه دغدغه همه ما برای بهبودیافتگان پروسه پس از درمان است گفت: مرکز حرفه‌آموزی بهبودیافتگان موادمخدر در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی شد.

مرکز حرفه‌آموزی بهبودیافتگان موادمخدر در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالقدیر کریمی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه فاز دوم مرکز جامع آموزشی، درمانی و بازتوانی اعتیاد موسسه مهرآفرینان جوان اظهار داشت: دغدغه همه ما برای بهبودیافتگان پروسه پس از درمان است و افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه‌ای این مجموعه سبب می‌شود پس از درمان حرفه‌آموزی بهبود یافتگان مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: رویکرد علمی و برنامه‌ای این موسسه به حوزه پیشگیری و مبارزه، سبب کمک بزرگی به بخش دولتی است.

وی تصریح کرد: پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت امر مبارزه با مواد مخدر دغدغه همه مسئولان به ویژه مقام معظم رهبری است.

کریمی یادآور شد: در هفته مبارزه با مواد مخدر، باید در اعضای تعهد مسئولانه ایجاد کنیم تا نسبت به سال گذشته خروجی بهتری داشته باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: توسط شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان تفکیک وظایف دستگاه‌های مختلف و سازمان مردم نهاد صورت گیرد اما نباید این تفکیک در راستای موازی‌کاری باشد بلکه سبب تجمیع حمایت در امر مبارزه با موادمخدر شود.

وی تاکید کرد: در سال 96 تمرکز ما در امر پیشگیری و درمان است و دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی باید سازمان‌های مردم نهاد را در این راستا حمایت کنند.

کریمی افزود: سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد حلقه اتصال بین بخش مردمی و دولت هستند و ادبیات مردم را بهتر متوجه شده و جامعه آسیب‌پذیر را بهتر می‌شناسند و می‌توانند اقدامات تاثیرگذاری در راستای مبارزه و پیشگیری انجام دهند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: صندوق اشتغال بهبود یافتگان و توسعه بستر حمایت و استفاده از ظرفیت خیران می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در امر مبارزه و پیشگیری داشته باشد.

مجتمع آموزشی و درمانی و بازتوانی اعتیاد در گنبدکاووس افتتاح شد

سید محمد حسینی مدیر عامل موسسه مهرآفرینان جوان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: موسسه مهرآفرینان جوان در سال 94 کلنگ‌زنی  و در سال 95 فاز درمانی آن اغاز به فعالیت کرد و امروز فاز دوم مجتمع آموزشی، درمانی و بازتوانی اعتیاد، آموزشگاه فنی و حرفه‌ای، کارگاه خیاطی، سالن کنفرانس شهدای مبارزه با موادمخدر، مهمانسرا با اعتبار 500 میلیون تومان با هزینه شخصی افتتاح شد.

مدیرعامل موسسه مهرافرینان جوان گنبدکاووس افزود: کل مجموعه موسسه مهرآفرینان به همراه فاز نخست 2 میلیارد تومان هزینه داشت که بدون هیچ‌گونه حمایت دولتی انجام شده است.

حسینی تصریح کرد: از سال 80 این موسسه فعالیت خود را در زمینه پیشگیری در سطح استان آغاز کرده و پس از سال‌ها متوجه شدیم خلاء در پروسه درمان وجود دارد و توانستیم با همکاری فنی و حرفه‌ای برای افراد بهبود یافته در قالب خیاطی ایجاد اشتغال کنیم.

وی تاکید کرد: اولویت ما افراد بهبود یافته و در حال بهبودی و خانواده‌هایشان، زنان آسیب‌پذیر است و ظرفیت آموزش ما 60 نفر است که آمادگی هر رشته را به صورت رایگان آموزش دهیم.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان گفت: ظرفیت اولیه ما در رشته خیاطی، ساختمان و مددیاری، سفت‌کاری و نازک‌کاری، برق و جوشکاری است.

حسینی تصریح کرد: تاکنون هیچ‌گونه حمایت مالی نشدم و همه هزینه‌ها شخصی بوده اما اگر در کارگاه خیاطی حمایت دولتی شوم در کارگاه خیاطی و به صورت مشاغل خانگی می‌توان 10 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کنم.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با انجمن صنفی انبوه‌سازان انجام شده که به زودی منعقد می‌شود و در این تفاهم‌نامه قرار است بخشی از نیروی کار این انجمن توسط افراد بهبود یافته جذب کار شوند.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان اظهار داشت: در حال حاضر 70 سازمان مردم نهاد در استان وجود دارد که سازمان ما نخستین سازمان مردم نهاد استان گلستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه