English

همزمان با سراسر کشور

بالغ بر ۲۴ هزار داوطلب گلستانی در آزمون سراسری رقابت می کنند

نماینده تام الاختیار آزمون های سراسری در استان گلستان گفت: ۲۴ هزار و ۵۱۰ داوطلب گلستانی، امسال در آزمون سراسری برای تصاحب صندلی دانشگاه ها با هم رقابت می کنند.

بالغ بر ۲۴ هزار داوطلب گلستانی در آزمون سراسری رقابت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج ، مهدی کاشانی نژاد اظهار کرد: از تعداد ۲۴ هزار و ۵۱۰ داوطلب گلستانی، ۱۴ هزار و ۸۲۷ نفر را خانم ها و ۹ هزار و ۶۸۳ نفر را آقایان در گروه های آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجه تشکیل می دهند.

وی افزود: سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۹۳ نفر داوطلب گلستانی در آزمون سراسری ثبت نام کرده بودند که ۱۳ هزار و ۷۷۷ آنها را خانم ها و ۹ هزار و ۱۱۶ نفر را آقایان بودند.

کاشانی نژاد بیان کرد: در گروه آزمایشی ریاضی ۶۶۳ خانم و هزار و ۲۶۳ مرد، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۹ هزار و ۳۵۵ خانم و پنج هزار و ۵۸۴ مرد و در گروه آزمایشی علوم انسانی دوهزار و ۵۶۶ خانم و هزار و ۸۴۸ آقا ثبت نام کرده اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ادامه افزود: در گروه آزمایشی هنر ۶۱۵ خانم و ۲۲۴ نفر آقا و در گروه آزمایشی زبان خارجه هزار و ۶۲۸ خانم و ۷۶۴ آقا با هم رقابت می کنند به این ترتیب در استان گلستان ۶۰ درصد از شرکت کنندگان خانم ها و ۴۰ درصد آقایان هستند.

وی تصریح کرد: در یازده شهر استان از جمله گرگان، آق قلا، بندرترکمن، آزادشهر، علی آباد کتول، کردکوی، کلاله، گنبد، مراوه تپه، گالیکش و مینودشت آزمون سراسری برگزار می شود که در شهر گرگان تمام داوطلبان مرد و زن در گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان های خارجه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آزمون خود را برگزار می کنند.

وی بیان کرد: البته در گروه آزمایشی علوم تجربی به دلیل تراکم بالای داوطلبان تعدادی از آن ها در محل این دانشگاه و مابقی در مراکز تحت نظارت آموزش و پرورش استان به رقابت می پردازند.

کاشانی نژاد خاطر نشان کرد: گروه آزمایشی علوم تجربی با ۱۴ هزار و ۹۳۹ نفر بیشترین تراکم و گروه آزمایشی هنر با ۸۳۹ داوطلب کمترین تراکم داوطلبین را در استان گلستان به خود اختصاص دادند.

شایان ذکر است: به همراه داشتن تلفن همراه، ساعت هوشمند و دستنبند هوشمند در جلسه آزمون سراسری ممنوع اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه