English

مدیر عامل آب منطقه‌ای اصفهان خبر داد:

میانگین بارش در اصفهان یک ششم میانگین جهانی است/ در دولت دوازدهم سد و تونل کوهرنگ کامل به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بر اساس آمار جهانی میانگین بارش در اصفهان یک ششم میانگین جهانی است بطوریکه متوسط بارش در جهان 750 میلی‌متر ولی در اصفهان این عدد 125میلی‌متر است.

میانگین بارش در اصفهان یک ششم میانگین جهانی است/ در دولت دوازدهم سد و تونل کوهرنگ کامل به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، میر محمدصادقی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با توجه به اهمیت منطقه بن و سامان برای استان اصفهان گفت:در منطقه بن 293 میلی‌متر بارش داشتیم که نسبت به میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: در منطقه سامان نیز 282 میلی‌متر بارش و نسبت به میانگین بلند مدت 15 درصد کاهش بارش داشته‌ایم.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه چم آسمان محل آبگیری آب شرب استان‌های اصفهان و یزد است، تصریح کرد: این منطقه 117 میلی‌متر بارش داشته و میانگین بلند مدت آن 156 میلی‌متر بوده که 25 درصد کاهش داشته‌ایم، اما نسبت به سال قبل بارش‌ها 18 درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت:  وضعیت حجم سد زاینده‌رود در سال آبی جاری  حدود 389 میلیون مترمکعب است با توجه باینکه ظرفیت سد هزار و 400 میلیون مترمکعب است.

میرمحمدصادقی افزود: حجم ورودی به سد هزار و 94 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته 10 درصد بهتر شده اما نسبت به میانگین بلندمدت که هزار و 217 میلیون مترمکعب است فاصله دارد.

وی گفت: حجم خروجی از سد 896 میلیون مترمکعب بوده است که این عدد سال گذشته 1064 میلیون مترمکعب و میانگین بلندمدت 989میلیون مترمکعب بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بر اساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران استان اصفهان در رتبه سیزدهم خشکسالی کشور قرار دارد.

وی افزود: بارش‌ها در استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری به ترتیب 18 درصد و 17 درصد پایین‌تر از میانگین بارش‌های کشوری هستند و استان چهارمحال و بختیاری نیز در رتبه چهاردهم خشکسالی قرار دارد.

میرمحمدصادقی ادامه داد: استان‌های بوشهر، همدان، مرکزی، قم، هرمزگان و فارس از نظر بارش وضعیت مطلوب‌تری را در مقایسه با استان اصفهان دارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه متوسط بارش‌ها در کشور 245 الی 250 میلی‌متر است، اضافه کرد: در حال حاضر این رقم در کشور 223 میلی‌متر است.

وی افزود: به طور قطع در دولت دوازدهم سد و تونل سوم کوهرنگ به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با پیگیری تاسیسات آب منطقه ای، وزارت نیرو و استانداری اصفهان میزان اعتبارات تونل و سد کوهرنگ به ۷۰ میلیارد تومان رسیده که حدود پنج برابر افزایش اعتبار داشته ایم .

وی افزود: آخرین اعتبار سدو تونل کوهرنگ در سال ۹۲ معادل ۱۴ میلیارد تومان بوده است .

میرمحمد صادقی گفت : یکی از مهم‌ترین طرح‌های در حال اجرای آب منطقه‌ای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد : این طرح در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده و از مهم‌ترین طرح‌های وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای در مدیریت منابع آبی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه