English

عضو هیئت‌مدیره شرکت نیروی غرب:

شتاب‌دهنده نسخه شفابخش "بیکاری" کرمانشاه است

عضو هیئت‌مدیره شرکت نیروی غرب، «شتاب‌دهنده» را نسخه شفابخش بیکاری استان کرمانشاه دانست.

شتاب‌دهنده نسخه شفابخش "بیکاری" کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، داریوش بهادری بابیان اینکه شتاب‌دهنده "تیک" مرکزی برای حمایت از افراد صاحب ایده است، گفت: در شتاب‌دهنده افراد صاحب ایده که ما آن‌ها را با عنوان "استارت آپ" می‌شناسیم واردشده و شتاب‌دهنده به آن‌ها در جهت پرورش ایده‌هایشان کمک می‌کند.

وی افزود: در شتاب‌دهنده افراد صاحب ایده در مدت‌زمان کوتاهی با دریافت کمک‌های آموزشی و مشاوره‌ای متوجه می‌شوند که ایده آن‌ها قابلیت عملیاتی شدن دارد یا نه و درصورتی‌که ایده آن‌ها بتواند عملی شود شتاب‌دهنده، سرمایه لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

بهادری بابیان اینکه در صورت موفقیت طرح و ایده، شتاب‌دهنده در بخشی از سهام شرکت‌ها شریک می‌شود، گفت: این امر هم به سود شتاب‌دهنده است و هم به سود افراد صاحب ایده، زیرا آن‌ها شریکی پیداکرده‌اند که هم تجربه و هم سرمایه کافی را در اختیار دارد و می‌تواند به آن‌ها در جهت عملیاتی شدن ایده‌هایشان کمک کند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت نیروی غرب، شتاب‌دهنده "تیک" را اولین شتاب‌دهنده غرب کشور عنوان کرد و افزود: این شتاب‌دهنده به پیشنهاد و حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه راه‌اندازی شده و تجربیات مسئولین پارک در راه‌اندازی این مرکز بسیار مؤثر و کارگشا بود.

بهادری تصریح کرد: خوشبختانه مسئولین پارک علم و فناوری کرمانشاه با نگرش مثبتی که به شتاب‌دهنده دارند علاوه بر حمایت معنوی، مکان فعالیت و نیز تجربیات خود را درزمینهٔ کار با شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار مسئولین شتاب‌دهنده قرار می‌دهند.

این سهامدار شتاب‌دهنده "تیک" بابیان اینکه وجود شتاب‌دهنده تکمیل‌کننده اکوسیستم کارآفرینی استان است، گفت: مسئولین پارک به‌خوبی به این امر واقف بودند و در همین راستا با حمایت‌های خود شتاب‌دهنده "تیک" را راه‌اندازی کردند تا گامی مؤثر در جهت رفع معضل بیکاری و توسعه اشتغال دانش‌بنیان در استان برداشته شود.

این مسئول بابیان اینکه فعالیت در زیست‌بوم کارآفرینی استان متأثر از عوامل بسیاری ازجمله قوانین، وضعیت فرهنگی و اجتماعی است، گفت: ما بسیار خوش‌بین هستیم که با توجه به ظرفیت‌های بسیار در استان ازجمله تعداد بسیار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تکمیل اکوسیستم کارآفرینی در استان بتوانیم از ظرفیت‌های شتاب‌دهنده به‌خوبی استفاده کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری را تحت پوشش بگیریم.

بهادری شتاب‌دهنده را نسخه شفابخش بیکاری استان دانست و اظهار کرد: در غرب کشور دانشگاه‌های بسیاری وجود دارد و در همین استان کرمانشاه یازده دانشگاه دولتی و غیردولتی داریم که سالانه تعداد زیادی دانشجو از دل این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی افزود: تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حالی است که از طرف دیگر ما سرمایه‌های سرگردان را در استان داریم و تعداد زیادی افراد در استان هستند که سرمایه بیش از 100 میلیون تومان دارند و نمی‌داند که با این سرمایه چه کنند و عمدتاً آن را در بانک قرار می‌دهند.

بهادری تصریح کرد: این حجم عظیم دانشجو و افراد صاحب ایده و خلاق و از طرفی این سرمایه‌های سرگردان باید به نحوی به هم متصل شود تا بتوان از دل آن اشتغال و تولید بیرون بیاید.

وی افزود: تنها کافی است از این حجم عظیم ایده و خلاقیت و سرمایه پنج درصد آن به ثمر بنشیند و قطعاً در این صورت حجم عظیم کار و اشتغال و تولید در استان خواهیم داشت.

عضو هیئت‌مدیره شرکت نیروی غرب تأکید کرد: شتاب‌دهنده مرکزی است که به‌خوبی می‌تواند این ارتباط را برقرار کند و به همین جهت آن را نسخه شفابخش بیکاری استان ‌می‌دانم.

بهادری بر ضرورت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص فعالیت‌های مرکز شتاب‌دهنده تأکید کرد و افزود: جوانان باید با این مرکز و فعالیت‌های آن آشنا شوند و بدانند که بخش دولتی دیگر جوابگوی اشتغال نیست و باید خود آستین همت بالا بزنند و به فکر ایجاد شغل باشند.

وی افزود: از طرفی هم دولت باید به خاطر داشته باشد که سرمایه‌گذاری‌های عظیم در خصوص ساخت کارخانه‌ها بزرگ دیگر جوابگوی نیاز اشتغال نیست و باید کشور به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان و حمایت از مراکزی مانند شتاب‌دهنده که با سرمایه اندک ایجاد شغل می‌کنند، پیش برود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه