English

دبیر اوقات فراغت آموزش و پرورش گلستان

طرح "هر مدرسه یک پایگاه اوقات فراغت" در استان گلستان اجرا می‌شود

دبیر اوقات فراغت سازمان آموزش و پرورش استان گلستان گفت: طرح "هر مدرسه یک پایگاه اوقات فراغت" امسال در استان گلستان برنامه‌ریزی شده است.

طرح "هر مدرسه یک پایگاه اوقات فراغت" در استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد ضیایی ظهر امروز در دومین جلسه اوقات فراغت آموزش و پرورش گلستان اظهار داشت: طرح تابستانه با هدف غنی‌سازی اوقات دانش‌آموزان امسال با سیاست هر مدرسه یک پایگاه اوقات فراغت در استان اجرا می‌شود.

دبیر اوقات فراغت آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: 18 دستگاه با کمک بخش‌های مختلف و ادارت داخلی آموزش پرورش استان گلستان طرح غنی‌سازی را اجرا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان با کمک دستگاه‌های دیگر از دانش‌آموزان در همه رده‌های سنی ثبت‌نام می‌کند و دانش‌آموزان در مدارس حرفه می‌آموزند و به آنها مدارک مهارت داده می‌شود.

ضیایی تاکید کرد: در این پایگاه‌ها دانش‌آموزان مهارت لازم را آموزش می‌دهند تا از این طریق بتوانند درآینده از طریق این مهارت شغل و کسب ثروت کنند.

دبیر اوقات فراغت آموزش وپرورش گلستان افزود: سیاست هر مدرسه یک پایگاه اوقات فراغت، امسال در استان اجرا می‌شود و این طرح نه تنها در تابستان بلکه در طول سال به خصوص در پنج شنبه‌ها در مدارس استان اجرا می‌شود اما رویکرد اصلی ما در تابستان است که طول مدت اوقات فراغت دانش آموزان بیشتراست.

طرح اوقات فراغت در مدارس روستایی استان گلستان اجرایی می‌شود

ضیایی تاکید کرد:  طرح اوقات فراغت در همه مدارس به خصوص در مدارس روستایی اجرایی می‌شود و هدف ما این است که در مدارس روستایی پایگاه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این پایگاه‌ها  کلاس‌های ورزشی، قرآنی و فرهنگی با هدف شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان برگزار می‌شود تا با شناسایی این استعدادها در طول سال در پژوهش‌سراها و دارالقرآن‌ها آموزش ببینند و پس از اتمام دوره‌ها مدارک تخصصی دریافت کنند.

دبیر اوقات فراغت آموزش و پرورش استان گلستان گفت: هدف ما ثبت‌نام همه دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها است اما اگر 50 درصد دانش‌آموزان هم در این مدارس ثبت‌نام کنند که حدود 150 هزار نفر می‌شود، هم کار خوب است.

ضیایی اظهار کرد: در صورت به حد نصاب نرسیدن افراد در پایگاه‌ها چند پایگاه در هم تجمیع می‌شود و اگر در 50 درصد مدارس هم پایگاه تشکیل شود، باز هم ایده‌آل است.

وی با اشاره به ایجاد سامانه ثبت‌نام در وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام  دانش آموزان  در این سامانه انجام می شود وبرای موازی کاری نشدن همه دستگاه‌های همکار در این طرح در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند و فعالیت‌های آنها در این سامانه ثبت می‌شود.

دبیر اوقات فراغت آموزش و پرورش استان گلستان افزود: ثبت‌نام در این پایگاه‌ها برای همه رده‌های سنی از مقطع ابتدایی و متوسطه محدویت نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه