English

لاپوشانی ناکارآمدی‌ها در هیاهوی کنسرت‌ها

تغییرات مدیریتی معمولاً با نیت تحول و بهبود وضعیت صورت می‌گیرند. تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه هم بی‌گمان با این نیت صورت گرفت ولی ظاهراً باگذشت چند ماه نه نشانی از تحول پیداست و نه بویی از بهبود به مشام می‌رسد.

لاپوشانی ناکارآمدی‌ها در هیاهوی کنسرت‌ها

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، همان‌گونه که در مراسم معارفه عنوان شد؛ مدیر جدید قرار بود دوستداران فرهنگ و هنر را تنها با کنسرت‌ها و همایش‌ها و تجلیل‌ها سرگرم نکند و با جدیت به دنبال توانمندسازی ساختارها و تقویت گروه‌های هنری کرمانشاهی باشد. طی این مدت نه‌تنها گام ملموسی در جهت توانمندسازی ساختارهای اداره زمین‌گیر فرهنگ و ارشاد برداشته نشده بلکه گروه‌های کرمانشاهی نیز هنوز حمایتی جدی ندیده‌اند و تغییری در اوضاعشان حاصل نشده است.

البته طی یکی دو هفته اخیر مجموعه ارشاد تلاش‌هایی هرچند ظاهری انجام داده تا از این سکون و بی‌خبری برون آید. آن‌گونه که از بنرهای سطح شهر پیداست و شنیده‌ها گواهی می‌دهند، قرار است دوباره شاهد برگزاری جشنواره‌ای از کنسرت‌های رنگارنگ با حضور گروه‌های غیربومی باشیم. گروه‌های کنسرت گذار هرچند با تأخیری چندماهه - که احتمالاً به خاطر استقرار یافتن مدیرکل جدید باشد – دوباره موفق شده‌اند مناسبات سابق را برقرار کنند و به روال قدیم تداومی تازه ببخشند.

کنسرت چهره‌های محبوب موسیقی در کرمانشاه اتفاق خوشایندی است و همه دوستدار آن هستند ولی این کار نباید قسمت اعظمی از بیلان کاری یک اداره عریض و طویل را در برگیرد که داعیه سکان‌داری دیار گهواره فرهنگ و تمدن رادار است.

سیاست‌های باز فرهنگی دولت تدبیر و امید قرار بود فضایی برای رشد و جلوه گری گروه‌های کرمانشاهی فراهم کند ولی ظاهراً کنسرت‌هایِ گرانِ چهره‌های محبوب آن‌چنان زیر زبان مدیران مزه کرده که وظایفشان در قبال گروه‌های بومی را از یاد برده‌اند. البته گروه‌های کرمانشاهی هم می‌توانند در این فضا مجوز کنسرت بگیرند ولی کیست که نداند بر آنان که وارد این رقابتِ نابرابر با گروه‌های تهرانی شدند؛ چه ها رفت!

گروه‌های کرمانشاهی سال‌هاست به دلیل عدم‌حمایت جدی و هدفمند مدیران فرهنگی با هزار و یک مشکل مالی و غیرمالی دست‌به‌گریبان هستند و فضا و فرصتی برای سامان مناسب خویش نیافته‌اند و اغلب از امکانات اولیه هم بی‌بهره‌اند. با این وضعیت چگونه می‌توان انتظار داشت آن‌ها با سلبریتی هایی رقابت کنند که هرکدام دست‌کم چند میلیون فالوور در شبکه‌های اجتماعی دارند. طی همین مدت بسیاری از چهره‌های جوان موسیقی کرمانشاه ناامید از تداوم فعالیت در کرمانشاه، راهی پایتخت شده‌اند.

به نظر می‌رسد دور تازه کنسرت‌ها جدا از جذابیت‌های مالی و حاشیه‌ای آن، بیشتر دستمایه‌ای برای سرگرم کردن افکار عمومی باشد و اینکه مدیریت جدید با کشاندن چهره‌های محبوب دنیای موسیقی بتواند کارهای نکرده و عملکرد ضعیف خویش را لاپوشانی کند. مدیری که هنوز میان کرمانشاه و کردستان دررفت و آمد است و نه دل از سنندجی‌ها می‌کند و نه در کرمانشاه تن به تغییر و تحولی مثبت و ملموس می‌دهد.

بهزاد خالوندی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه