English

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد

تشکیل زنجیره‌های تولید شیر و گوشت قرمز با هدف کنترل و تنظیم بازار

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان ازتشکیل زنجیره های تولید شیر و گوشت قرمز بعنوان یکی از مهمترین سیاست های وزارت جهادکشاورزی خبر داد.

تشکیل زنجیره‌های تولید شیر و گوشت قرمز با هدف کنترل و تنظیم بازار

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حاجی‌مجتهد گفت: این زنجیره در راستای‌اهداف اقتصاد مقاومتی‌بوده که دارای‌مزایای‌متعدد از جمله‌افزایش تولید وکاهش هزینه‌ها می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی افزود: واحدهای تولید کننده شیر و گوشت قرمز به عنوان حلقه های اصلی زنجیره با ظرفیت های بالا تا متوسط و کوچک مشغول فعالیت هستند و صنایع جنبی مرتبط نیز همچون کارخانجات و کارگاه های خوراک دام، مراکز جمع آوری شیر، کارخانجات لبنی، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی گوشت و واحدهای عرضه محصولات تولید شده، بعنوان سایر حلقه ها با ظرفیت های متفاوت تشکیل شده و فعالیت می نمایند.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم ارتباط بین حلقه های زنجیره تولید تا عرضه محصول ، هر یک از اجزای حلقه صرفاً به دنبال سود و منفعت واحد خود می باشند، تصریح کرد: به مرور زمان، بازار واسطه گری و دلالی رونق گرفته و فاصله میان تولید تا عرضه محصول طولانی شده و قیمت نهائی برای مصرف کننده افزایش می یابد که بدین منظور و در راستای اهداف سازمانی، معاونت بهبود تولیدات دامی در سال جاری تشکیل زنجیره های تولید شیر وگوشت قرمز را از برنامه های اصلی خود در سطح استان قرارداده است.

این مقام مسوول گفت: طبق برنامه، کلیه شهرستان های استان موظفند، نسبت به شناسایی و توجیه حلقه های مرتبط که قابلیت ورود به زنجیره های تولید را دارند، اقدام نمایند.

حاجی مجتهد با تاکید براینکه اتحادیه ها و تعاونی های مرتبط به عنوان واحدهای یکپارچه کننده ، می توانند نقش مهمی در تشکیل، سازماندهی ومدیریت زنجیره های تولیدداشته باشند، ابراز امیدواری نمود: با تحقق شکل‌گیری زنجیره های تولیدات دامی، شاهد تولیدی با کیفیت و بهره‌وری بالا، حذف واسطه‌ها، کاهش قیمت تمام شده وثبات پایدار قیمت ها و تعادل بازار باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه