English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:

کار ما ایجاد زیرساخت است، مردم باید فرهنگ کارآفرینی را یاد بگیرند

نعمت اله حقیقی گفت: کار اساسی دولت در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها است و مردم باید فرهنگ کارآفرینی و اتکا به اصل 44 قانون اساسی با محوریت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یاد بگیرند.

کار ما ایجاد زیرساخت است، مردم باید فرهنگ کارآفرینی را یاد بگیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بابیان این مطلب که امسال 1000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد، ابراز داشت: در سال جاری 120 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان در استان در حال بهره‌برداری است و در این راستا 500 واحد صنعتی نیز که با ظرفیت کمتری نسبت به آنچه پتانسیل دارند کار می‌کنند، متحول شده و به چرخه فعال کرمانشاه بازمی‌گردند.

حقیقی بابیان اینکه محدودیتی برای جذب منابع وجود ندارد و هر استانی که بیشتر تلاش کند می‌تواند تسهیلات بیشتری جذب کند، تأکید کرد: می‌توانیم عقب‌افتادگی که سال گذشته برای تسهیلات داشتیم را در سال جاری و با کمک سیستم بانکی جبران کنیم.

با تحقق 120 واحد صنعتی، سهم صنعت کرمانشاه به 2 درصد کشوری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال 120 واحد صنعتی با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی مستقیم 3500 نفر، امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد که با تحقق آن سهم کرمانشاه از صنایع کشور از حدود 1.5 درصد به دو درصد خواهد رسید.

توسعه صنایع تبدیلی اولویت صنعت و معدن کرمانشاه برای حضور بیشتر در بازارهای جهانی

حقیقی در پاسخ به موج در راستای صنایع تبدیلی فعال در کرمانشاه گفت: با توجه به تنوع محصولات کشاورزی، صنعتی و معدن در سطح استان، توسعه واحدهای صنایع تبدیلی در استان از اولویت‌های کاری محسوب می‌شود.

وی به افتتاح بازار مبل در شهرک صنعتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به این مهم که در منطقه کردستان، ایلام، لرستان و حتی عراق یک بازار مبل متمرکز وجود ندارد، ایجاد این بازار می‌تواند اشتغال‌زایی قابل‌توجهی داشته باشد و باید علاوه بر محدوده کارگاهی، نمایشگاه مبل و دکوراسیون داخلی هم دیده شود.

امسال اکتشاف سیستماتیک پهنه‌های کرمانشاه بسته می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص برنامه‌های حوزه معدن نیز یادآور شد: در بخش معدن نیز بهره‌برداری از 35 واحد با 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در برنامه است.

حقیقی همچنین از پهنه‌بندی عرصه‌های استان هم خبر داد و افزود: در بخش شرقی استان پتانسیل مواد معدنی فلزی، در بخش غربی قیر طبیعی و در بخش میانی دولومیت و کانی‌های صنعتی راداریم.

وی معتقد است، با این پهنه‌بندی اکتشاف سیستماتیک معادن استان امسال بسته خواهد شد و تکلیف پتانسیل‌های معدنی استان روشن می‌شود.

فقط 24 درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی کرمانشاه راکد هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از وضعیت واحدهای راکد صنعتی و معدنی در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه هم یادکرد و افزود: حدود 24 درصد واحدهای مستقر در دو شهرک صنعتی فرامان و بیستون (که عمده صنایع استان در این شهرک‌ها قرار دارند) راکد هستند و آمارهای دیگری که اعلام می‌شود صحت ندارد.

حقیقی گفت: در شهرک صنعتی فرامان از 148 واحد 100 واحد فعال است و در شهرک صنعتی بیستون نیز از 59 واحد صنعتی، 50 واحد فعال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه