English

معدوم‌سازی ۶۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در خراسان شمالی

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ماه مبارک رمضان شش هزار و 151 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در سطح استان کشف و معدوم شد.

معدوم‌سازی 6000 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، محمود بهنیا افزود: طی این مدت 264 مورد بازدید از شیرینی فروشی ها و کارگاه های قنادی، 146 مورد بازدید از محل های اختصاصی تهیه، تولید و توزیع زولبیا و بامیه و شیرینی های سنتی و 160 مورد بازدید از مراکز فروش آش و حلیم توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است. 

وی تصریح کرد: چهار هزار و 659 بازدید نیز از سایر مراکز (مراکز تهیه و تولید مواد غذایی و اماکن عمومی ) و 504 مورد نیز بازدید از مساجد و اماکن متبرکه انجام شده است. 

این مسوول افزود: در این مدت هشت هزار و 100 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی، 532 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی، 126 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و 706 مورد نمونه برداری مواد غذایی با تجهیزات پرتابل بازرسی انجام شده است. 

وی با بیان اینکه در جریان این بازدیدها صدور 75 مورد اخطاریه به مراکز و اماکن، چهار مورد معرفی به مراجع قضایی، سه مورد تعطیلی و 10 هزارو 95 کارت بهداشت صادر شده است، بیان کرد: در این مدت 47 مورد گزارش ثبت شده در سامانه 190 و 117 مورد گزارش متفرفه از سوی مردم پیگیری و رسیدگی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه