English

مدیر کمیته امور سینمایی سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان:

ورود ۴۰ فیلم کوتاه از سوی فیلمسازان اصفهانی به جشنواره کودک

مدیر کمیته امور سینمایی سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: ۴۰ فیلم کوتاه توسط فیلم سازان اصفهانی به این دوره از جشنواره راه یافت.

ورود ۴۰ فیلم کوتاه از سوی فیلمسازان اصفهانی به جشنواره کودک

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان  ، سید محمد طباطبایی اظهار داشت: بدنبال برگزاری سالانه جشنواره فیلم های کودک و نوجوان، تولیدات فیلم کودک در اصفهان رونق گرفته است، به طوری که از ۱۱ فیلم به ۴۷ فیلم در بیست و هشتمین دوره جشنواره کودک رسید و امسال ۴۰ فیلم کودک از سوی فیلمسازان اصفهانی تولید شده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره کودک و نوجوان مانع از خاموش شدن چراغ سینمای کودک و نوجوان شده است.

وی ورود فیلم های انیمیشن به سی امین دوره جشنواره فیلم های کودک و نوجوان را یک امتیازه ویژه این دوره از جشنواره گفت: هفت فیلم سینمایی انیمیشن در جشنواره شرکت داده شد.

طباطبایی اضافه کرد: اضافه شدن بخش انیمیشن این امید را زنده می‌کند که کیفیت فیلم های کودک و نوجوان به دهه ۶۰ و ۷۰ برسد.

وی با اظهار اینکه چند سالی بود که فیلم‌های کودک و نوجوان از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بود و رونق پایینی داشت، افزود: در این سالها تنها به صورت موردی شاهد اتفاقاتی مثبت در حوزه سینمای کودک و نوجوان بودیم و در حوزه فروش فیلم‌ها بسیار نحیف و ضعیف وارد شدیم.

وی با بیان اینکه طبق نظر هیئت داوری امسال کیفیت فیلم ها به نسبت سالهای گذشته بسیار بالاتر بوده است، اعلام کرد: با افزایش کیفیت فیلم‌های تولیدی کودک و نوجوان به طور قطع شاهد اکران فیلم های بسیار خوبی در سالهای آتی بر پرده سینماها خواهیم بود.

مدیر انجمن سینمای جوان اصفهان، بزرگترین مشکل و چالش جشنواره بین المللی کودک و نوجوان را عورض شدن شهرهای برگزاری کننده جشنواره دانست و گفت: خانه اصلی پروانه ها هر چند سال یکباری دستخوش جابه جایی شده است به طوری که به اعتبار و وجه بین المللی آن اسیب رسانده شده است .

وی گفت: نباید بدنبال امضا با قرداد بنیاد ملی فارابی شاهد این باشیم که جشنواره از اصفهان کوچ کند و گریبانگیر بلاتکلیفی در طول این سالها باشیم .

طباطبایی اظهار داشت: امید است که با حضور جشنواره به صورت دائمی در اصفهان شاهد اتفاقات خیلی خجسته ای باشیم، به طوری که قرار بود در بیست و هشتمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان، اصفهان قطب سینمای کودک و نوجوان در ایران باشد، اما کوچ جشنواره از اصفهان در دوره بیست و نهم شاهد ادامه این رخداد فرهنگی نبودیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه