English

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان خبر داد:

شبکه فاضلاب شهر اصفهان تا سال ۱۴۰۰ کامل می شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه 67 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند، گفت: تا سال 1400 کل شهر اصفهان به ویژه نقاط حاشیه ای شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرند.

شبکه فاضلاب شهر اصفهان تا سال 1400 کامل می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، امینی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه 10 سال است که شاهد بحران آب  مواجه هستیم اظهار داشت: امسال هم علی رغم بارش‌های مناسب در استان‌هایی از کشور، فلات مرکزی و اصفهان با کاهش بارندگی مواجه بود.

وی افزود: هم اکنون بیش از 93 شهر تحت پوشش آب و فاضلاب شهری هستند که 85 درصد تأمین آب آنها را از زاینده‌رود انجام می‌دهیم همچنین 15 درصد دیگر آب از چشمه‌ها و قنوات تأمین می‌شود که جمعیت 4 میلیون نفری استان را در بر می‌گیرد.

امینی گفت: از سال ۸۹ تا ۹۵ بیش از ۵۰۰ هزار واحد به آمار مصرف کنندگان آب شرب اصفهان افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: در سال های گذشته کاهش بارش ها منجر به از دست دادن منابع آبی شده به طوریکه 5400 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب را از دست دادیم که شامل کاهش دبی آب چاه های فلمن، چاه های متفرقه و محلی است.

وی افزود: ظرفیت چاه های متفرقه به شدت کاهش پیدا کرده و در چند سال گذشته 124 حلقه چاه را از دست دادیم.

امینی با بیان اینکه ساعت 16 تا 21 زمان پیک مصرف آب است، گفت: اگر برای مصرف هر نفر 150 لیتر آب را در نظر بگیریم، 1.5 لیتر صرفه‌جویی برای هر نفر که برابر یک بطری آب است و به راحتی می‌توان به این اندازه صرفه‌جویی کرد، در مجموع 6 میلیون لیتر صرفه‌جویی می‌شود که 40 هزار نفر دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: کشف، جمع آوری و تعیین تکلیف انشعابات غیر مجاز، برخورد با انشعابات پر مصرف، جمع آوری پمپ های غیر مجاز و ... از جمله اقدامات قانونی انجام شده توسط آبفا است

وی افزود: در حال حاضر یکی از آسیب های جدی ما مشترکانی هستند که به صورت غیر مجاز اقدام به نصب پمپ می کنند.

به گفته امینی میزان آب بدون درآمد در استان اصفهان از 31 درصد به 17 درصد کاهش یافته است همچنین سرانه مصرف آب در بخش مسکونی به ازای هر نفر در شبانه ‌روز از 189 لیتر در سال 95 به 151 لیتر رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه مردم برای هر متر مکعب آب 400 تومان پرداخت می کنند، افزود: این در حالیست که برای هر مترمکعب بیش از یکهزار تومان هزینه می‌ شود و با اینحال امسال تعرفه‌ ها افزایش نمی یابد.

امینی با اشاره به تاثیر افزایش دمای هوا در افزایش میزان مصرف آب در فصل تابستان گفت: با افزایش دما از 33 درجه به 35 درجه 16 درصد بر مصرف آب، با افزایش دما از 35 درجه به 37 درجه 20 درصد بر مصرف آب، با افزایش 37 درجه دمای هوا به 39 درجه 25 درصد بر میزان مصرف آب و با افزایش دمای هوا از 39 درصد به 40 درجه 30 درصد بر میزان مصرف آب افزوده می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان بیان کرد: تشکیل خانه فرهنگ آب برای نخستین بار در کشور در اصفهان راه‌اندازی شده و در تمام سال ادامه دارد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت و پایش فشار آب در اصفهان، اظهارکرد: این سامانه از سامانه مشابه شهر ' توکیو ' ژاپن شبیه سازی شده و از طریق آن می توانیم فشار آب را در تمامی نقاط شهر بصورت لحظه ای مشاهده کنیم.

امینی فعال سازی گروه های نشت ‌یابی برای نخستین بار در کشور را از دیگر اقدام های مفید در عرصه حفظ آب دانست و گفت: با استفاده از این گروه ها توانستیم 100 مورد نشت و هدر رفت آب را شناسایی و از هدر رفت 700 لیتر بر ثانیه آب در پنج سال اخیر جلوگیری کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت و پایش فشار آب در اصفهان، اظهارکرد: این سامانه از سامانه مشابه شهر ' توکیو ' ژاپن شبیه سازی شده و از طریق آن می توانیم فشار آب را در تمامی نقاط شهر بصورت لحظه ای مشاهده کنیم.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز گفت :85 درصد از مشترکان اصفهانی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند.

رضایی افزود: 78 درصد مصارف ما متعلق به اماکن مسکونی و بقیه غیر مسکونی هستند.

وی گفت: سرانه مصرف آب از 186 به 150 لیتر رسیده است و 85 درصد مشترکین از الگوی مصرف آب پیروی می‌کنند. سال‌های گذشته مشکل قطع آب را داشتیم و برای مشترکان پرمصرف بین 2 تا 4 ساعت قطعی آب در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار داشت: در سال 93، 0.8 درصد کاهش مصرف داشتیم که این رقم در سال 94، به یک و نیم درصد رسیده است اما در سال 95 با توجه به گرمای بیش از حد هوا حدود 3 درصد افزایش داشتیم و امیدواریم امسال نیز شاهد کاهش مصرف آب در سطح شهر و استان اصفهان باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه