English

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی :

کرمانشاه از استان‌های موفق در اجرای برنامه کشت کلزا در کشور است

کشاورز با اشاره به اینکه کلزای کشت‌شده در استان کرمانشاه ازنظر کیفیت بسیار مناسب است، گفت: این استان ازنظر برنامه‌ریزی، اجرا همچنین کیفیت و عملکرد مزارع کلزا از استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود.

کرمانشاه از استان‌های موفق در اجرای برنامه کشت کلزا در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع کلزای استان کرمانشاه که با حضور دکتر بخشنده معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس شریعتمدار مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی، مهندس رحیمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، مهندس الیاسی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان همچنین دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مدیران این سازمان انجام‌شده گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشرو و موفق در اجرای برنامه کشت کلزا در کشور است.

کشاورز با بیان اینکه پیش‌بینی‌شده از مزارع استان کرمانشاه 12 هزار تن کلزا تولید شود خاطرنشان کرد: برخی از مزارع مورد بازدید عملکردی بیش از 6 تن در هکتار خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه دانه روغنی کلزا ازلحاظ کیفیت جزء روغن‌های درجه‌یک دنیا محسوب می‌شود تصریح کرد: دانه روغنی کلزا کشت‌شده در مزارع پایلوت استان دارای 48 درصد روغن بوده که اسیدآمینه مفیدی دارد.

کشاورز افزود: کشت گیاه کلزا باعث تغذیه خاک می‌شود همچنین کشت کلزا در پایداری کشاورزی و عملکرد بالای گندم مؤثر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت افزود: از روغن دانه کلزا در صنعت روغن‌کشی و از کنجاله آن برای تغذیه دام استفاده می‌شود.

کشاورز با اشاره به پیش‌بینی تولید 200 هزار تن کلزا در کشور خاطرنشان کرد: تاکنون 140 هزار تن کلزا تولیدشده که ازنظر کیفیت و نداشتن علف هرز بسیار مناسب هستند.

وی همچنین از پیش‌بینی کشت 250 هزار هکتار کشت کلزا در سال زراعی آینده خبر داد که مورد استقبال کشاورزان قرار خواهد گرفت.

دکتر کشاورز در پایان با اشاره به اینکه برداشت گندم نیز در کشور ادامه داشته و در حال خرید از کشاورزان هستیم گفت: در حال حاضر 4 ونیم میلیون تن گندم خریداری‌شده و پیش‌بینی داریم امسال نیز در تولید گندم خودکفا باشیم.

گفتنی است در ادامه مهندس کشاورز به همراه سایر مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین کشاورزی استان ضمن سفر به شهرستان روانسر، از مزارع نخود بازدید به عمل آوردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه