English

استاندار کرمانشاه:

سمن‌ها در عرصه‌های مختلف می‌توانند گره‌گشا باشند

استاندار کرمانشاه گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در عرصه‌های مختلف گره‌گشا باشند و من و مجموعه همکارانم در استانداری با تمام وجود به لزوم گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد باور داریم.

سمن‌ها در عرصه‌های مختلف می‌توانند گره‌گشا باشند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، اسداله رازانی در نشست صمیمی با سازمان‌های مردم‌نهاد استان افزود: بنده و همکارانم اهمیتی ویژه برای فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد قائلیم و ارتقا آمار رشد این سازمان‌ها از 185 به 315 مورد بیانگر اهمیت این عرصه برای مسئولان دولت تدبیر و امید در استان است.

وی اظهار کرد: تشکیل مجدد و احیای تشکل خانه سمن‌ها و پیگیری اختصاص مکان سازمانی به آن، نشانه اهمیت سمن‌ها برای مسوولان استان است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فکر می‌کنیم که دولت در تمام دنیای امروز و نتیجه تجارب بشر در عرصه اجتماعی به این نکته رسیده است که دولت‌ها در تصدی امور اجتماعی حضور حداقلی داشته باشد و اداره امور جوامع باید به خود مردم محول شود.

دکتر رازانی بیان داشت: جوامعی که در آن دولت بخواهد امور مرتبط با حوزه اجتماعی را کاملا در کنترل بگیرد، دچار نوعی، فساد، عقب‌ماندگی گسترده و مفرط، می‌شوند.

وی خاطرنشان ساخت: اقیانوس عظیمی از استعداد و توانایی و فرصت در متن مردم وجود دارد که اگر به حرکت در بیاید می‌تواند هر عرصه‌ای را دگرگون کند، اگر جامعه سازوکاری را به وجود بیاورد که امکان استفاده از این توانمندی فراهم شود، قله‌های توسعه را درخواهد نوردید.

وی گفت: ما در کشور و به تبع آن کرمانشاه هم در مسایل اجتماعی و هم در حوزه فرهنگ دچار آسیب‌هایی هستیم، یکی از این مسائل فرهنگی، عدم باور به خود و توانمندی‌های خود بخصوص در میان نسل جوان است، به‌گونه‌ای که تلقی عمده جوانان این است که تنها دولت باید شغل را برای آنها آماده کند درحالی‌که جوان باید خود پویا و ‌کوشا باشد و البته دولت نیز زمینه اشتغال را فراهم کند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: باید با مشارکت خود تشکل‌ها برنامه‌ای برای توسعه کیفی و کمی تشکل‌ها در پنج سال آینده تدوین کنیم که در حالت ایده آل بتوانیم تعداد تشکل‌ها را از رقم 315 تشکل کنونی، به هزار تشکل برسانیم، به‌گونه‌ای که با اجرای این برنامه، علاوه بر شهرها و بخش‌ها، حتی هیچ دهستانی در استان نباشد که از حضور و فعالیت سمن‌ها بی‌بهره باشد.

دکتر رازانی گفت: ما در استان کرمانشاه به شدت به «اجتماعی شدن» نیاز داریم و از معضلات ما در استان این است که عده‌ای برای حل و فصل خشونت‌ها فورا به سمت نزاع می‌روند، درحالی‌که این شیوه حتی نباید به عنوان راه حل نهایی نیز مدنظر باشد، سمن‌ها در اجتماعی شدن می‌توانند نقشی محوری ایفا کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه هم در این نشست گفت: اگر اصل تنوع را به رسمیت نشناسیم و از آن کمک نگیریم با مشکلات عدیده‌ای در عرصه‌های مختلف روبرو خواهیم شد.

یوسف شاه‌حسینی افزود: اگر توجه به قانون نداشته باشیم، امکان امنیت، آرامش و سنجیدگی در امور را از دست خواهیم داد.

وی اضافه کرد: «اعتدال‌گرایی» به عنوان یک نگرش به ما کمک خواهد کرد که قدم‌هایی اساسی و راهبردی در امور اجرایی بر داریم.

وی گفت: از جمله مصادیق بارز 'تشریک مساعی '، نهادسازی، ساختار سازی، کاهش تصدی‌گری‌های دولتی و واگذاری امور به مردم است و احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این زمینه راهگشا باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گفت: در استان با وجود مشغله‌های اجتناب‌ناپذیری همچون برگزاری پنج انتخابات، از مباحث مرتبط با توسعه اجتماعی و فرهنگی غافل نبوده‌ایم و در قیاس با سال‌های گذشته می‌توانیم با همدلی مضاعف و بیش از پیش، مباحث مختلف توسعه اجتماعی و فرهنگی را دنبال کنیم.

شاه‌حسینی افزود: اختصاص فضای قانونی و احیای ساختار خانه سمن‌ها از جمله فعالیت‌های ارزشمند دولت تدبیر و امید در استان در عرصه توسعه فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی گفت: مبحث رفع آسیب‌های اجتماعی، به تعبیر مقام معظم رهبری نیاز به نگاهی همه جانبه و بلندنظر دارد و باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها با روش‌های علمی می‌بایست در حل آنها بکوشیم.

در این نشست تعدادی از اعضای سازمان‌های نهاد استان به بیان دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود پیرامون مسائل مختلف و حوزه‌های کاری پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه