English

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی

دشمن توطئه از بین بردن بنیان اسلامی را به‌راه انداخته/ مقاومت تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی است

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه مقاومت تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی است، گفت: مسائل موشکی و هسته‎ای بهانه است و استکبار اصل دین‎داری و اعتقاد مردم به راه امام خمینی(ره) را نشانه گرفته است.

دشمن توطئه از بین بردن بنیان اسلامی را به‌راه انداخته/ مقاومت تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین شریعتی پیش از ظهر امروز در آئین گرامیداشت روز قدس در جمع مردم ولایتمدار گرگان اظهار داشت: در سال 1358 امام خمینی(ره) به جهان اسلام اعلام فرمودند که روز جمعه آخر ماه رمضان به نام روز قدس و دفاع از فلسطین و برای دفاع از آزادی قدس شریف که قبله‌گاه نخست مسلمانان است، مردم به خیابان‎ها بیایند و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند و بر علیه رژیم غاصب اسرائیل بشورند.

وی تصریح کرد: من و شما از سال 1358 تاکنون که 38 سال از آن زمان می‎گذرد این روز قدس را گرامی ‎می‎داریم و نه تنها در ایران این روز گرامی داشته می‎شود بلکه در همه بلاد اسلامی این روز محترم شمرده شده و همه مسلمانان برای دفاع از آزادی فلسطین و برای مقابله با کشتارهای ظالمانه اسرائیلی‎ها به‌ویژه کودکان و زنان و بچه‎ها و زندانی‌کردن مسلمانان به پا می‎خیزند و فریاد "مرگ بر اسرائیل" سر می‎دهند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: متاسفانه برخی از افراد در مقابل این روز یک حالت کج‌روی و برخورد منفی دارند و به این معنا که باورشان نیست در روز قدس علیه اسرائیل مقاومت و برخورد کرد و برخی معتقد هستند که مقاومت فایده‎ای ندارد و باید گفتمان شود و از طریق گفت‎وگو مسائل حل شود. آن چیزی که امام خمینی(ره) برای ما از انقلاب بنیان گذاشتند مقاومت در برابر دشمنان اسلام بود که در راس آن آمریکای جنایت‎کار قرار داشت.

وی یادآور شد: تصور نکنید اگر با آنها مذاکره کنیم آنها به اخلاق پایبند خواهند بود نه، چون آنها با موجودیت اسلام مخالف هستند و در روزهای گذشته مقام معظم رهبری فرمودند "خود ما منشاء این بحث‎ها هستیم" یعنی آنها حاضر نیستند که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی یا استقلال این ملت را بپذیرند و جمعیتی در مقابله آن‌ها ابراز وجود کند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: مسائل موشکی و هسته‎ای بهانه است و اصل دین‎داری و اعتقاد مردم به راه امام خمینی(ره) مسئله است و ما در مذاکرات باید از همه مبانی و اعتقاد‌مان دست بکشیم.

شریعتی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) در ابتدای اسلام در هجرت به مدینه برای مقابله با مشرکین یک سد مقاومتی ایجاد کرد و قبله نخست مسلمانان را قدس شریف قرار داد اما با وجود این گفت‎وگوها جنگ‎های متعددی را علیه مسلمانان به راه انداختند. در جنگ خندق آن‌قدر مزدور جمع کردند تا مسلمانان را از بین ببرند و خداوند آیه‎ای وحی کرد و گفت یهود و نسارا از شما راضی نمی‎شود مگر شما ملت یهود و نسارا شوید.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: راهی جز مقاومت نداریم تا دشمن در مقابله ما به زانو در بیاید و افرادی که صحبت مذاکره می‎کنند باید بدانند این مسیر راه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و راه شهدای مدافع حرم نیست. برخی‎ می‎گفتند چرا می‎خواهند بروند در سوریه با داعش بجنگند؟ باید با آنها مذاکره کنیم. ای کاش زمانی که اینها می‎خواستند حرم امام خمینی(ره) را منفجر کنند می‎رفتند با آنها مذاکره می‎کردند و می‎دیدند که آنها جز جنایت چیزی دیگری در سرشان نیست و ببینند چگونه سرها را می‎برند و سینه‎ها را می‎شکافند و کودکان را به خاک و خون می‎کشانند.

وی با بیان اینکه دشمن توطئه‎ای علیه ما برای از بین بردن بنیان اسلامی به راه انداخته است، افزود: اسرائیل، عربستان سعودی و برخی از کشورهای منطقه و در راس همه آمریکا، جریان تکفیری‎ها را تاسیس کردند تا به واسطه این تکفیری‎ها به جنگ این مردم مومن و متحد بیایند و با شما برخورد کنند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: ما با ندای امام خمینی(ره) باید مقاوم باشیم و از این تهدیدها نترسیم و نگذاریم دشمن به میان ما رخنه کند، در جریان فتنه شاهد بودیم که در روز قدس فتنه‎گران گفتند "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران" آنها دروغ می‎گویند آنها هرگز جان خود را فدای ایران نمی‎کنند و این مردم ایران هستند که جان خود را حسینی‎وار تقدیم ایران و اسلام می‎کنند.

شریعتی تاکید کرد: فتنه‎گران فریاد زدند که امروز روز گفتمان است و روز موشک نیست و گاهی فریاد زدند که باید نیروهای مسلح را محدود کرد و آنها را از جایگاه اقتدار بیرون برد. خدایی نکرده اگر روزی در جامعه این اتفاق بیفتد در جامعه چه رخ خواهد داد؟‌

وی با بیان اینکه ملت ایران، اقتدار نیروهای مسلح را در مقابله با حمله‎ای که به حرم امام خمینی(ره) و دفاتر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی کرده بودند، دیدند، افزود: تکفیری‎ها می‎خواستند دو مرکز ثقل جمهوری اسلامی ایران را بزنند و شما دیدید چند روز بعد عزیزان ما با همان موشک‎هایی که از آن حرف می‎زنند از ایران مواضع داعش در سوریه را مورد هدف قرار دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه