English

معاون جهادکشاورزی گلستان

الگوی نامناسب کشت به منابع آب و خاک گلستان آسیب زده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: نشست و تخریب چاه ها، شور شدن آب ها وتخریب خاک ها اثرات الگوی کشت نامناسب در استان گلستان است.

الگوی نامناسب کشت به منابع آب و خاک گلستان آسیب زده است

به گزارش خبرگزاری موج، اشاره به کاهش ۴۵ درصدی نزولات جوی در سال جاری اظهار کرد: با توجه به  آبی کمتری دارند برای کشت مناسب هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکاهش ریزش های جوی محصولاتی که نیاز کشاورزی استان گلستان نشست چاه ها، انسداد و تخریب چاه ها، شور شدن آب ها، تخریب خاک ها را از اثرات مخرب پیروی از الگوی کشت نامناسب دانست.

سهرابی گفت: بذرهای اصلاح شده سویا، آفتابگردان و پنبه با استانداردهای لازم تهیه شده است. کشاورزانی که متقاضی کشت این بذرها باشند به آنها یارانه تعلق می گیرد.

وی همچنین با اشاره به برداشت بیش از پنج تن در هکتار سویا و برداشت آفتابگردان به میزان سه الی سه و نیم تن در هکتار از عملکرد خوب بذرهای تهیه شده توسط سازمان خبر داد.

 سهراب سهرابی گفت: برداشت پنبه در سال گذشته، در نوار جنوبی استان گلستان، تا ۶ ونیم تن در هکتار بوده است. رقم های مورد استفاده برای این محصول شامل ساجدی، گلستان و لطیف بوده است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی استان گلستان با اشاره به اینکه افزایش قیمت غلات به نسبت کمتر از پنبه و دانه های روغنی است گفت: پنبه و دانه های روغنی با توجه به افزایش ۱۰ درصدی قیمت و خرید تضمینی آن توسط دولت از پشتوانه خوبی برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه