English

امام جمعه گرگان

ملت ایران برای اقتدار راهی جز مقاوت ندارد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: راه هایی که رهبرمعظم انقلاب به دنبال آن هستند مقاومت است و اگر ملت ایران عزت، پیشرفت، عظمت و اقتدار می خواهد راهی به جز مقاومت ندارد.

ملت ایران برای اقتدار راهی جز مقاوت ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، با اشاره به کلمات نورانی امیر المومنین علی (ع) در معرفی رسول خدا (ص)، اظهار کرد: یکی از اصول به اعتقادات ما شهادتین است.

وی افزود: شهادت به ذات اقدس الهی و شهادت به خاتم انبیا ریشه و اساس مسلمانان است و باید مسلمان به آن معتقد باشد. امیرالمومنین علی (ع) می فرماید پیامبر (ص) شخصیتی است که از بین همه بندگان، خدا انتخاب کرده و کسی را که خدا انتخاب کرده شایستگی این کار بزرگ را داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: پیامبر (ص) شخصیتی بود که می توانست حقایق عالم غیب و الهی را شرح دهد. تمام کرامت های اخلاقی و خوبی ها در وجود او بود.

وی با تاکید بر این که رسالت کار بسیار سنگینی است، گفت: پیامبر (ص) این توان را داشت که بتواند رسالت های الهی را به انجام برساند. شخصیت پیامبر (ص) از هر نظر قابلیت این مسئولیت بزرگ را دارد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: پیامبران گذشته مسئولیت محدود داشتند، اما مسئولیت خاتم انبیا فراتر از زمان بوده است و آنچه را که بشریت نیاز داشت و او را به سعادت هدایت و از آتش جهنم جدا می کرده به انسان ها انتقال داد.

پیامبر (ص) وجود خارجی قرآن است

وی اضافه کرد: آنچه را که خدا در زمینه های اخلاق و رفتار در قرآن آورده در شخص پیامبر پیاده شده، این یعنی پیامبر (ص) وجود خارجی قرآن است.

وی اظهار کرد: آنچه که در قرآن آمده فقط برای خواندن نیست بلکه در وجود ما باید پیاده شود. هرکس که از قرآن بهره گرفت ایمان و اعتقاداتی که خدا از ما خواسته به همان اندازه مقام پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: ما مسلمانان مامور هستیم و وظیفه داریم به چهره پیامبر (ص) نگاه کنیم. ایمان، اخلاق و رفتارش را مورد توجه خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر این که باید از پیامبر (ص) تبعیت کنیم، گفت: ملاک مسلمانی اینجاست و باید تلاش کنیم به شخصیت پیامبر (ص) خود را نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: یکی از فلسفه های ماه رمضان این است که ما خودمان را در این ماه محک بزنیم تا بدانیم قبل از ماه رمضان کجا بودیم و با آمدن آن به کجارسیدم. انشاالله با خارج شدن از این ماه از نعمت های که در این ماه خداوند قرار داده است بهرمند شویم.

آیت الله نورمفیدی در خطبه دوم هم گفت: رهبر معظم انقلاب در روز سه شنبه سال ۶۰ در مسجد ابوذر تهران در حال سخنرانی بودند که توسط منافقین انفجاری رخ داد ولی ایشان از آن خطر به سلامت بیرون آمدند. امروز بعد از گذشت ۲۷ سال از ارتحال امام در میدان عمل روشن شد که خداوند متعال این مردم را می خواست و شخص رهبر معظم انقلاب را در حادثه حفظ کرد.

وی اظهار کرد: چهارشنبه هفتم تیر سالروز شهادت مظلومانه دکتر بهشتی در حادثه تروریستی است. انقلاب تازه پیروز شده بود؛ اوایل کار بود و کشور شرایط خیلی سخت و دشوار داشت اما خداوند این کشور و انقلاب را حفظ کرد. امام (ره) مرد خدا وارد عرصه شد و این مصیبت و پذیرش را برای مردم هموار کرد.

لزوم صرفه جویی در مصرف آب

امام جمعه گرگان با بیان این که این شهادت ها به انقلاب ما لطمه نمی زند بلکه مارا مستحکم تر می کند، تصریح کرد: هفته جاری هفته تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است. امید است روز به روز مسئله تبلیغات به روزتر انجام شود تا بتواند تاثیر عمیق تر از راه تبلیغ دین انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن تابستان، خواستار توجه به مسئله آب شد و گفت: تمام آب هایی که در  استان استفاده می کنیم دو میلیارد متر مکعب است ولی نیاز استان ۶ میلیارد متر مکعب است.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: مردم هم در مصرف شرب و هم در کشاورزی باید مواظبت کنند زیرا ۷۸ درصد آب در بخش کشاورزی است. اگر بیش از حد از آب های زیر زمینی استفاده کنیم آب های شور دریا ها به آب های زیرزمینی خواهد رسید و کشاورزی را با مشکل مواجه می کند.

وی ادامه داد: بارها تذکر داده شده، وقتی به کاه آتش می زنیم، زمین را هم خراب می کند و مواد حیاتی را از بین می برد. این کار آرام آرام توان خاک از بین می برد. باید در حفاظت از خاک بکوشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مطلبی را مطرح کرده مبنی بر این که «سیاست ما در قبال ایران تغیر مصالحت آمیز رژیم ایران است. ایران برای بی ثبات کردن منطقه حضور پیدا کرده و ما دنبال تروریسم معرفی کردن سپاه ایران هستیم. به دنبال تغییر رژیم ایران به وسیله عناصر داخل ایران هستیم.»

ایران برای عزت راهی جز مقاومت ندارد

وی بیان کرد: در این مسیر دو راه بیشتر وجود ندارد. یا باید تسلیم شویم و دست خود را بالا ببریم، یا اینکه ایران مقاومت کند و جلو زیاده خواهی ها را بگیرد. اگر مقاومت کنیم مثل هر ملتی دیگر آمریکا هم مجبور خواهد شد.

وی ادامه داد: راه هایی که رهبرمعظم انقلاب به دنبال آن هستند مقاومت است اگر ملت ایران عزت، پیشرفت، عظمت و اقتدار می خواهد راهی به جز مقاومت ندارد. اگر ما مقاومت می خواهیم نیازمند به خیلی از چیز ها هستیم. باید حتما دستانمان پر باشد. باید حتما موشک داشته باشیم و برای دفاع از خانه سرزمین خودمان نیازمند به قدرت نظامی هستیم. به تعبیر قرآن ما باید قدرت داشته باشیم.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: این موشکی که به سمت مرکز داعش زده شد ظاهرا به خاطر عملیات تخریبی که توسط داعش که در داخل انجام داد بود صورت گرفت. این پیام برای آن هایی بود که در پی تغییر رژیم در ایران هستند. اگر بنا باشد ایران را ناامن کنند ما همه منطقه را برای آن ها نا امن می کنیم. پیام این موشک زدن به پشتیبانان داعش این بود که ایران امروز، ایران سال ۳۱ نیست بلکه بسیار قوی و مقتدر است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: امروز آخرین روز از جمعه ماه مبارک رمضان است و باید با ماه رمضان باید وداع کنیم.

وی تصریح کرد: این هفته هفته قوه قضاییه است. این قوه مسئولیت برقراری عدالت را بر عهده دارد و این مسئولیت بسیار بزرگ است. امید است حق و عدالت در کشور به صورت کامل برقرار شود.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که یکی از نشانه ها و جلوه های مقاومت در مقابل زور گویان روز قدس است، گفت: نشان دادیم که در مقابل نظام سلطه تسلیم نخواهیم شد. امام تعبیر کرده که آمریکا شیطان بزرگ است و تا دم مردن هم انسان را رها نمی کند. امرزو ملت ایران هم در استان و هم درسطح کشور حضور گسترده ای داشته اند که بسیار مورد توجه است و فریادی علیه استکبار جهانی سر دادند که امید است خداوند اجر آن را به همه ما اعطا کند.

وی در پایان، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه