English

رئیس پلیس آگاهی گلستان

۱۹ باند سرقت سال جاری در گلستان متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از متلاشی شدن ۱۹ باند سرقت در گلستان خبر داد و گفت: در سال جاری سرقت مسلحانه در گلستان ۳۳ درصد کاهش داشته است.

۱۹ باند سرقت سال جاری در گلستان متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی مروتی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به ارائه عملکرد سه ماه نخست سال جاری پرداخت و اظهار کرد: در سال جاری نسبت به سال ۹۵ درصد سه درصد کشفیات استان افزایش داشته و از رقم ۷۴ درصد در سال گذشته به رقم ۷۷ درصد رسیده است.

وی افزود: در سه ماه نخست سال جاری پنج طرح مبارزه با سرقت در سطح استان گلستان اجرایی شد که در پی آن ۵۲۲ فقره سرقت کشف و ۹۴ نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از متلاشی شدن ۱۹ باند سرقت در سال جاری خبر داد و گفت: ۶۹ نفر از اعضای این باند توسط پلیس آگاهی و کلانتری‌های استان دستگیر شدند.

مروتی با بیان اینکه ۱۷۲ فقره سرقت از این ۱۹ باند کشف شد، تصریح کرد: بیش‌ترین علت وقوع سرقت در استان گلستان در درجه اول اعتیاد و پس از آن بی‌توجهی شاکیان نسبت به نگهداری اموال و مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: بیشتر سارقین سرقت‌های آسان را مورد هدف قرار می‌دهند و خودروهای مدل پایین به دلیل امنیت پایین تر بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرند.

مروتی با بیان اینکه سرقت از اماکن، باغات و ساختمان‌های نیمه‌کاره بیشتری حجم وقوع سرقت را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: بهترین وسیله برای اعمال مجرمانه موتور سیکلت تشخیص داده شده است چرا که به راحتی می‌توانند پلاک آن را مستتر کنند.

وی تصریح کرد: چرخه جرم به دلیل وجود مال خران ادامه دارد و مردم باید از خرید اموال دست دوم خودداری کنند تا این چرخه متوقف شود.

حریق عمدی در گلستان ۵۴ درصد کاهش داشته است

مروتی با اشاره به آمار مربوط به جرائم جنائی اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی‌های انجام شده سرقت مسلحانه در استان ۳۳ درصد و حریق عمدی ۵۴ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از قتل‌های رخ داده شده در سطح استان گلستان با استفاده از سلاح شکاری بوده، افزود: ۲۷ درصد قتل‌ها با چاقو و ۲۵ درصد با چوب و خفگی انجام شده است.

 رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: بیش‌ترین عامل قتل مباحث اخاقی و اجتماعی، اختلافات قومی، ملکی و مشکلات روانی است.

مروتی افزود: در سال جاری ۶ جسد مجهول الهویه کشف شده که چهار مورد از آن‌ها شناسایی و دو مورد همچنان ناشناس هستند.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد سرقت‌های مسلحانه استان طی سه ماه گذشته کشف شده که از رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: طی این مدت هفت دستور نیابت قضایی در رابطه با دستگیری مجرمان مربوط به سایر استان‌ها در استان گلستان اجرا شده که متهمان بعد از شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

وی افزود: طی سه ماه نخست سال ۹۵، یک هزار و ۳۹ فقره قاچاق و طی سه ماه سال جاری یک هزار و ۲۵۲ فقره قاچاق کشف شده است.

مروتی افزود: لوازم خانگی، البسه و لوازم آرایشی بیش‌ترین میزان کالاهای قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند و از استان‌های تهران، مرکزی و آذربایجان غربی وارد کشور شده‌اند.

وی گفت: علی رقم اینکه جزو استان‌های دارای مرز هستیم اما جزو مصرف‌کنندگان قاچاق محسوب می‌شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه