English

معاون استاندار گلستان

حدود ۳ درصد دانش‌آموزان در استان گلستان ترک تحصیل کردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ترک تحصیل دانش‌آموزان را به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: ستاد استانی و شهرستانی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌های استان گلستان باید راه‌اندازی شود.

حدود ۳ درصد دانش‌آموزان در استان گلستان ترک تحصیل کردند

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر طهماسبی عصر امروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 96 اظهار داشت: توسعه پایدار، اعتلای انسانی و رشد فرهنگی باید از آموزش و پرورش آغاز شود و این سازمان با توجه به دارا بودن پشتوانه سرمایه عظیم انسانی و اجتماعی از جایگاه رفیعی در سیاست گذاری‌های عمومی برخوردار است.

وی افزود: صداقت، کارایی و دگرخواهی در آموزش و پرورش اعتماد اجتماعی را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه دانش آموز مهم‌ترین و اصلی‌ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است، افزود: یک‌سری از آسیب‌های اجتماعی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را به خطر می اندازد که بر همین اساس باید این آسیب‌ها احصاء و اقداماتی در خصوص کاهش و کنترل آنها در مدارس صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه توانمندسازی والدین، معلمان و دانش آموزان را درخصوص مواجهه با آسیب های اجتماعی از ضروریات اعلام کرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: نهاد آموزش و پرورش از نهادهای تاثیرگذار در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و تقویت امنیت اجتماعی است.

وی، ترک تحصیل دانش آموزان را به دلایل مختلف به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: اینکه حدود 3 درصد دانش آموزان در استان گلستان ترک تحصیل کرده‌اند باید مورد آسیب‌شناسی آموزش و پرورش قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، راه‌اندازی ستاد استانی و شهرستانی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌ها و ایجاد مرکز رصد اجتماعی پیرامون آسیبها و تارکین از تحصیل را از اقدامات ضروری در این حوزه اعلام کرد.

طهماسبی با تأکید به برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها خواستار سازماندهی مشارکت‌های عمومی و خیران در این حوزه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه