English

داوران بخش فیلمنامه‌ جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوان معرفی شدند

داوران مسابقه فیلمنامه ‌نویسی گروه اندیشه‌های نو سی‌ امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

داوران بخش فیلمنامه‌ جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، ستاد اطلاع‌ رسانی این جشنواره اعلام کرد:

اسدالله اعلایی، جمشید خانیان، حمید دهقان‌پور، مجید صدیقی، قاسمعلی فراست، بیژن میرباقری و وحید نیکخواه آزاد بعنوان داوران مسابقه فیلمنامه‌های تالیفی گروه اندیشه‌های نو هفتمین مسابقه فیلمنامه‌نویسی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان انتخاب شدند.

سوابق داوران فیلمنامه ‌های تالیفی گروه اندیشه‌ های نو به شرح زیر است:

*اسدالله اعلایی

اسدالله اعلایی متولد ۱۳۳۹ در شهرری است و در مقطع کارشناسی گرافیک و کارشناسی ارشد ارتباطات تحصیل کرده است. او یکی از مدیران پرتجربه سازمان صدا و سیماست و اهم فعالیت‌های حرفه ای وی، عبارت است از: همکاری برای راه اندازی برنامه‌سازی کودک و نوجوان در سازمان صدا و سیما و تصویرگری کتاب های کودکان و نوجوانان، همکاری برای راه اندازی کیهان بچه ها بعد از انقلاب و تصویرگری، نویسندگی و تهیه کنندگی برنامه های تلویزیونی، ریاست مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان وابسته به معاونت آموزشی سازمان صدا و سیما، مسئولیت واحد طرح و برنامه گروه کودک و نوجوان شبکه اول، مدیریت گروه کودک و نوجوان شبکه اول، عضویت هیأت مدیره شرکت صبا، مدیریت خانه فرهنگ نیم رخ، عضویت شورای طرح و برنامه سیما در حوزه کودک و نوجوان، عضویت شورای طرح و برنامه مراکز انیمیشن صبا. وی پیش از این هم داور جشنواره کودک و نوجوان اصفهان بوده است.

*جمشید خانیان

جمشید خانیان متولد ۱۳۴۰ آبادان است. اولین مجموعه داستان کوتاه او در سال ۱۳۷۲ و دومین اثرش با نام «بازی روی خط ممنوع» در سال ۱۳۷۵ و اولین رمان چاپ شده او با نام «او» در موضوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۶ منتشر شده است. او نمایشنامه‌های «بابور»، «عشق سال ریکن»، «روی نی‌بندی»، «پرگار» و «چهارمین نامه» را طی سال‌های ۶۶ تا ۷۶ نوشته که در تهران به اجرا درآمده است. «کودکی‌های زمین» و «سبور» دو رمان معروف او با موضوع دفاع مقدس است.

*حمید دهقان‌پور

حمید دهقان پور متولد ۱۳۲۶ کرمانشاه، دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی و پژوهشی و دانشجوی دکتری ادبیات است. فیلم مستند «ابریشم ارمغان شوره زار» و «مبارزه بیولوژیکی» از آثار مستند اوست. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به عضویت هیأت انتخاب و داوری جشنواره های فیلم فجر، رشد، وحدت، روستا و سیما (۱۳۶۳-۱۳۸۳)، انتشار چندین مقاله و کتاب، مشارکت در تحقیق و نگارش فیلمنامه «حضرت خدیجه (س)»، «نوروز در نظرگاه فرهنگ و سنن» و ...، نگارش کتب مختلف، عضو شورای عالی داوری خانه سینما، رئیس کانون ایرانی مدرسان سینما، کارشناس رسمی دادگستری در امور سینمایی و عکاسی، عضو هیأت مدیره و نایب رئیس خانه سینما اشاه کرد.

*مجید صدیقی

مجید صدیقی متولد ۱۳۵۸ اصفهان است. او نویسنده ، کارگردان و مدرس دانشگاه است و مدرک کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی دارد .صدیقی تا کنون مدیر گروه رشته تئاتر دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان، عضو کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما، نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی «مرگ سپید» تولید مشترک ایران و لبنان، نویسنده و کارگردان شش تله فیلم پخش شده از شبکه های سراسری سیما، طراح و کارگردان بیش از پنجاه فیلم مستند پخش شده از شبکه‌های مختلف سیما، کسب بیش از دوازده عنوان جایزه ملی در زمینه کارگردانی، فیلمنامه و بهترین فیلم، داور جشنواره سراسری فیلمنامه اعتیاد در سال ۱۳۷۷، دبیر اولین جشنواره داخلی فیلم دانشجویی دانشگاه سوره در سال ۱۳۷۹، داور جشنواره بین دانشگاهی فیلم سوره در سال ۸۰، داور جشنواره فیلم کوتاه دینی - شاهین شهر اصفهان، تهران در سال ۸۱، داور بخش سینمای ایران از طرف حوزه هنری اصفهان سال ۸۲، عضو هیات انتخاب جشنواره سراسری فیلم آینه و آفتاب پنج دوره از سال ۸۲ تا ۸۶، عضو هیات انتخاب جشنواره ملی فیلم کوتاه اصفهان در سال ۸۵، عضو شورای فنی و محتوایی پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اصفهان در سال ۸۷، رییس هیات داوران جشنواره فیلم کوتاه ایثار و مقاومت -چهار محال و بختیاری در سال ۹۰، داور چهارمین جشنواره فجر استانی،استان اصفهان در سال ۹۱، عضو هیات انتخاب بخش داستانی چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در سال ۹۲، رییس هیات داوران انجمن سینماگران استان اصفهان در بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در سال ۹۳، عضو هیات انتخاب بخش داستانی پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در سال ۹۴، داور بخش استعداد یابی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در سال ۹۵، داور بخش فیلم های شهروندی ششمین جشنواره ملی فیلم حسنات در سال ۹۵ و... بوده است.

*قاسمعلی فراست

قاسمعلی فراست متولد سال ۱۳۳۸ در یکی از روستاهای گلپایگان است. او در سال ۵۶ که هم‌زمان با اوج مبارزه‌ی سیاسی بود، وارد دانشگاه تهران شد و همان دوره تصمیم گرفت داستان‌نویسی را به طور جدی دنبال کند که به دلیل اوضاع سیاسی و در آستانه‌ی وقوع انقلاب از دانشگاه اخراج شد. او پس از پیروزی انقلاب و بعد از وقوع انقلاب فرهنگی وارد دانشکده‌ی هنرهای زیبای تهران شد و اولین مجموعه‌ی داستانش را با نام «زیارت» در حوزه‌ی هنری منتشر کرد. بعد از وقوع جنگ بین ایران و عراق بود که تصمیم گرفت تم داستان‌هایش را با موضوعات مربوط به دفاع مقدس بنویسد.فراست فارق التحصیل رشته ادبیات دراماتیک از دانشکده هنرهای زیبا است.

*بیژن میرباقری

بیژن میرباقری متولد ۱۳۴۷ در تهران و فارغ التحصیل رشته فیلمبرداری سینما از دانشگاه هنر است. فعالیتش را از ۱۳۶۴ آغاز و به عنوان مربی نقاشی در مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد. او همچنین انیماتور فیلم «نقلی و بلورهای برف» و دستیار عروسک ساز در فیلم «همبازی» (محمدرضا عابدی) بوده است. از دیگر آثارش می توان فیلم‌های «آفتاب می شود» (۱۳۶۷)، «گل» (۱۳۷۶)، «مرد و سایه» (۱۳۷۶)، «پسرک آبی» (۱۳۷۸)، «مه سا» (۱۳۸۱)، «دو خواهر» (۱۳۷۸)، «پرنده» (۱۳۷۹)، «پدربزرگ ها شعر نو بلد نیستند» (۱۳۷۹)، «نامه نانوشته» (۱۳۸۰) و «خاموشی» (۱۳۸۲) را نام برد. میرباقری کارگردانی فیلم‌های بلند سینمایی همچون «ربوده شده» (۱۳۹۴)، «طبقه سوم» (۱۳۸۸)، «دوزخ، برزخ، بهشت» (۱۳۸۷)، «روز برمی‌آید» (۱۳۸۵) و «ما همه خوبیم» (۱۳۸۳)،همچنین نویسندگی و تدوین برخی آثار سینمایی، ساخت چندین فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد و فیلمنامه‌های متعددی نوشته است. او همچنین فیلم‌های انیمیشن زیادی از جمله «آفتاب می‌شود»، «گل»، «مرد و سایه»، «پسرک آبی» (مجموعه) و «مه سا» را ساخته و بذرای انیمیشن «مه سا» برنده جایزه بهترین انیمیشن از بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره فیلم کودک اصفهان ۱۳۸۲ و نیز بهترین فیلم کوتاه از بخش بین‌الملل جشنواره کودک اصفهان ۱۳۸۲ شده است.

*وحید نیکخواه آزاد

وحید نیکخواه آزاد متولد ۱۳۳۵ تهران و کارگردان تهیه‌کننده، مدیر تولید و فیلم‌نامه‌نویساست. فعالیت فیلمسازی را از ۱۳۶۴ با ایجاد خانهٔ هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان آغاز کرد. او فیلم‌های «گنجشکک اشی‌مشی»، «فرزند خوانده» و «دیو و دلبر» با عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده و فیلم‌های «نصف مال من، نصف مال تو» و «علی و دنی » را با عنوان کارگردان در کارنامه خود به ثبت رسانده است و تاکنون در بیش از ۲۵ فیلم گروه کودک و نوجوان به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده، مجری طرح، مشاور فیلمنامه و... حضور داشته است. نیکخواه آزاد همچنین تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «تهران ۱۱» در سال ۷۶ و نویسنده سریال «خانه در انتظار» در سال ۶۶ است.

سی ‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۹ تا ۱۵ تیر در اصفهان برگزار می ‌شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی