English

معاون استاندار گلستان

اتباع خارجی در ایران از حقوق شهروندی برخوردار هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران از حقوق شهروندی برخوردار بوده و همواره به حقوق آن ها احترام گذاشته می شود.

اتباع خارجی در ایران از حقوق شهروندی برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی در  دیدار با رئیس جدید کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، دفتر نمایندگی مشهد اظهار کرد: طبق قانون برادری و برابری که از آموزه های دین مبین اسلام و سیره پیامبر مکرم (ص) است، ما هیچ تفاوتی بین اتباع و هم وطنان خود قائل نیستیم.

وی افزود: اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران از حقوق شهروندی برخوردار بوده و ما همواره به حقوق آن ها احترام می گذاریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: تحصیل و حرفه آموزی اتباع و فرزندان آن ها یکی از کارهای بسیار خوبی است که جزء اولویت های حوزه اتباع و مهاجرین خارجی در استان گلستان قرار دارد.

طهماسبی ضمن تبریک روز جهانی پناهنده به رئیس دفتر مشهد کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، خاطرنشان کرد: ما در استان گلستان ظرفیت های بسیار خوبی داریم و آماده هرگونه همکاری با نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هستیم.

رئیس دفتر مشهد کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هم در این دیدار بیان کرد: کشور ایران سالیان درازی است که سخاوتمندانه از اتباع و پناهندگان خارجی نگهداری می کند و به آن ها خدماتی ارائه می دهد که در دنیا بی نظیر است.

مولوگتا زودای مامو اضافه کرد: بیمه سلامت اتباع خارجی، حقوق اجتماعی و حق تحصیل پناهندگان از جمله خدماتی است که به پناهندگان در ایران ارائه می شود که در هیچ جای دنیا در این سطح قابل مشاهده نیست.

رئیس دفتر مشهد کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان یادآور شد: سال گذشته در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تصمیمی گرفته شد مبنی بر اینکه کشورهایی نظیر جمهوری اسلامی ایران که سالیان درازی به اتباع خارجی و پناهندگان خدمات ارائه می دهند، از حمایت های دفاتر سازمان ملل برخوردار باشند و به آن ها کمک شود که بر همین اساس دفتر کمیساریای علی سازمان ملل در مشهد متعهد است در این راه در کنار کشور ایران و استان گلستان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی