English

رئیس کل دادگستری گلستان

نظر دستگاه های اجرایی در مورد معدن آزادشهر اعتبار ندارد

رئیس کل دادگستری گلستان با انتقاد از موازی کاری در کشور گفت: نظرات دستگاه های اجرایی در خصوص حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر کارشناسی نیست و اعتبار ندارد.

نظر دستگاه های اجرایی در مورد معدن آزادشهر اعتبار ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، هادی هاشمیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موازی کاری های موجود، اشتباه است و کشور در در این حوزه آسیب دیده است.

وی افزود: تشکیل کمیته حقیقت یاب متشکل از نمایندگان، صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از این موازی کاری هاست.

رئیس کل دادگستری گلستان با یادآوری اینکه هیچ نماینده ای از دستگاه قضایی در این کمیته حضور ندارد، ادامه داد: هفته گذشته گزارشی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه معدن زمستان یورت قرائت شد که به اعتقاد ما کارشناسی نیست و اعتباری ندارد.

وی به جزییات این موضوع اشاره و تصریح کرد: این نظرات از این جهت اعتباری ندارد که به رسیدگی و صدور رای این پرونده کمکی نمی کند و همان صحبت های روزهای نخست حادثه است و اطلاعات کارشناسی شده نیست.

تجهیزات را از معدن بردند

هاشمیان اضافه کرد: پس از خروج جنازه ها از معدن، ستاد بحران تمام امکانات و تجهیزات را از معدن بردند و هیچ کمکی برای اعلام نظر کارشناسی دستگاه قضایی از سوی دستگاه های اجرایی انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام نگاه ها به قوه قضائیه است تا مقصر یا مقصران این حادثه را اعلام کند اما بدون امکانات و تجهیزات امکان ارائه نظر کارشناسانه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا قانونمند است و بدون کار کارشناسی امکان پاسخگویی ندارد، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید مستند پاسخگو باشد اما هنوز ورود به محل حادثه و مشخص شدن مقصر و یا مقصران و میزان قصور پیمانکار، مدیرعامل، مدیران صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص نشده است.

هاشمیان بیان کرد: در حال حاضر موضوع حادثه معدن زمستان یورت در مرحله کارشناسی است و از پیمانکار خواسته ایم عملیات خاکبرداری را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری گلستان یادآور شد: تا پایان عملیات خاکبرداری و رسیدن به لوکوموتیو نمی توانیم ادعای مسئولان و نظرات اعلام شده دستگاه های اجرایی را تایید یا رد کنیم.

هاشمیان با تاکید بر اینکه هنوز ادعای مسئولان در خصوص دلایل انفجار و وقوع حادثه اثبات نشده است، متذکر شد: هم اکنون عملیات آوار برداری معدن زمستان یورت با حضور حدود ۴۰ یا ۵۰ کارگر آغاز شده و پس از پایان آوار برداری و ایمن سازی، کارشناسان رسمی دادگستری پس از معاینه خاک و ... نظر کارشناسی خود را اعلام می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی