English

معاون دادگستری استان گلستان

طلاق توافقی در گلستان ۲ درصد افزایش یافت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان از سازش ۵۲۲ زوج گلستانی و افزایش دو درصدی طلاق توافقی در سال گذشته خبر داد.

طلاق توافقی در گلستان ۲ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام مهدی قاسمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش آمار طلاق یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی بوده و نیازمند حمایت همه دستگاه های فرهنگی استان است.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزش قبل از ازدواج ، یکی از برنامه های اجرا شده دستگاه قضایی بود که نتایج مناسب و امید بخش آن، لزوم توسعه آن در همه شهرها و مناطق را ضروری می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان  ادامه داد: در خصوص پیشگیری از طلاق و تداوم ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، آموزش های قبل ازدواج در سال ۹۳ در دادگستری علی آبادکتول آغاز شد.

وی با یادآوری اینکه این آموزش ها قبل از صدور گواهی سلامت بهداشت و بهداشت برگزار می شود، اضافه کرد: هم اکنون این آموزش ها در سایر دادگستری های استان از جمله گرگان، گنبد، بندرترکمن، کردکوی  برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی از نیمه دوم سال ۹۳ در علی آباد آغاز شد و تاکنون ۹۰۰ زوج آموزش دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: فقط در دو خانواده آموزش دیده در این مدت اختلاف ایجاد شد که پس از مشاوره مجدد زندگی مشترک آن ها ادامه یافت و تنها یک مورد در این مدت منجر به طلاق شد.

حجت الاسلام قاسمی از راه اندازی ۱۳ مرکز مشاور خانواده در استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع سال گذشته دو هزار و ۹۹۳ پرونده خانواده (مهریه و طلاق) در استان تشکیل و ۵۲۲ مورد معادل ۱۸.۴۴ درصد منجر به سازش شد.

وی از کاهش میزان طلاق از سوی زوج در استان خبر داد و گفت سال گذشته میزان طلاق توافقی در استان نسبت به سال ۹۴ حدود دو درصد افزایش یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی