English

در سرپل ذهاب؛

برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم در محل حرم احمدابن اسحاق (ع)

کرسی تلاوت قرآن کریم در محل حرم احمدابن اسحاق (ع) شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم در محل حرم احمدابن اسحاق (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، در این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسحاق منصوری بابیان اهمیت تلاوت قرآن کریم در زندگی شخصی و اجتماعی انسان گفت: برای انسان مؤمن و باایمان چه چیزی می‌تواند زیباتر از سخن گفتن با خداوند باشد و چه واسطه‌ای و هم‌کلامی بهتر، که آن قرائت قرآن است.

وی تصریح کرد: "خداوند حکیم در این مورد می‌فرماید؛ ای مردم، از سوی پروردگارتان موعظه و اندرزی برای شما آمد، کلامی و قرآنی که مایه شفای بیماری دل‌ها و روان‌ها است و چیزی که مایه هدایت و راهنمایی است و رحمت برای مؤمنان است."

منصوری بابیان نقش قرآن در لطافت روحی و سلامت اخلاقی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند: قلوب شما همانند آهن، زنگار می‌گیرد. پرسیدند جلا دهنده آن چیست؟ فرمود: تلاوت قرآن.

وی خاطرنشان ساخت: نقش برجسته دیگر قرآن برای جامعه بشری، این است که ظرفیت جهان‌شمولی دارد و پیام‌های آن برای تمام مصلحان جهان و حافظان حقوق بشر، قابل‌اعتنا و کاربردی است. تکیه‌بر نقاط مشترک پیروان ادیان آسمانی و پایبندی به اصول انسانی (مانند عدالت‌گستری، امانت‌داری و…)، تلاش برای ریشه‌کنی هرگونه ناهنجاری، ناپاکی و اختلاف و مخالفت با حق و درستی و… همگی شاخص‌هایی است که ظرفیت جهان‌شمولی قرآن را به نمایش گذاشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه