English

انتخابات شورای شهر کرمانشاه در هیئت عالی نظارت استان تائید شد

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه از تائید انتخابات شوراهای تمام شهرها و روستاهای استان توسط این هیئت خبر داد.

انتخابات شورای شهر کرمانشاه در هیئت عالی نظارت استان تائید شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، حسن سلیمانی در نشست خبری اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پس از اعلام نتایج انتخابات شوراها، اعتراضاتی وجود داشت که در برخی شهرها تعدادی از صندوق‌ها و در برخی دیگر کل صندوق‌ها بازشماری شد.

وی با اشاره به بازشماری تمام صندوق‌های اخذ رأی شورای شهر کرمانشاه، گفت: اگرچه ادعاها و اعتراضاتی به مرحله اخذ رأی نیز وجود داشت، اما سند محکمی در این خصوص ارائه نشد و بیشتر اعتراض‌ها به نحوه قرائت آراء مربوط بود که با بازشماری آراء تغییراتی ایجاد شد و یکی از اعضای اصلی به جمع اعضای علی‌البدل راه یافت، همچنین بین اعضای اصلی نیز جابجایی‌هایی صورت گرفت.

سلیمانی افزود: آنچه ما به دست آوردیم این بود که به علت هم‌زمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری و خستگی ناشی از آن، تعدادی از آراء کاندیداها یا خوانده‌نشده و یا بد خوانده‌شده که نوعی سهل‌انگاری و بی‌دقتی است.

وی ادامه داد: ما در هیئت عالی نظارت استان به عمل مجرمانه نرسیدیم، بلکه به این رسیدیم که تخلف و سهل‌انگاری در مرحله خواندن آرا صورت گرفته است.

وی همچنین عنوان کرد که در مرحله اخذ رأی انتخابات شورای شهر کرمانشاه فسادی وجود نداشته است.

سلیمانی در خصوص سفر افرادی از هیئت مرکزی نظارت به استان، گفت: به این موضوع اعتراض کردیم، زیرا مهلت رسیدگی ما هنوز تمام نشده بود، بااین‌حال با آن‌ها همکاری صورت گرفت.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمانشاه با اعلام تائید انتخابات شورای شهر کرمانشاه و دیگر شهرها و روستاهای استان توسط این هیئت، گفت: در این مرحله افراد معترض می‌توانند به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها شکایت کنند.

احمد صفری دیگر عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمانشاه نیز گفت: بدون هیچ جانب‌داری از کاندیدایی به رسالت خود عمل کردیم و ملاک ما عمل به مر قانون بود و وامدار هیچ فردی نیز نبوده و نیستیم.

وی افزود: پس از اعتراض کاندیداها به نتیجه انتخابات، در بازشماری صندوق‌ها با تصمیم فرماندار کرمانشاه تنها آرای 50 نفر اول شمارش شد که معتقدم بهتر بود آرای همه کاندیداها مورد شمارش قرار می‌گرفت.

صفری همچنین در خصوص برخی شنیده‌ها مبنی بر احتمال ابطال انتخابات شورای شهر کرمانشاه، گفت: هیچ مستندی به دست ما نرسید که تصمیم به ابطال انتخابات بگیریم.

داریوش رستم‌آبادی دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان نیز آرای اعضای اصلی شورای شهر کرمانشاه را پس از بازشماری و تائید هیئت عالی نظارت استان به این شرح اعلام کرد: ابراهیم مرادی 41 هزار 339 رأی، کامران ملکی 40 هزار و 789 رأی، رسول آزادی 38 هزار و 307 رأی، سید پیمان موسوی 30 هزار و 800 رأی، سید حجت‌الله موسوی اجاق 29 هزار و 332 رأی، طیب حیدری 26 هزار و 893 رأی، سالار احمدزاده 25 هزار و 255 رأی، سید احسان احسانی 24 هزار و 949 رأی، مازیار رضایی 23 هزار و 390 رأی، غلامرضا امیری 22 هزار و 858 رأی و سید میثم موسوی اجاق 22 هزار و 147 رأی.

وی اعضای علی‌البدل شورای شهر کرمانشاه را نیز به ترتیب حسن رحمانی، ماشاالله حسینی، اردشیر زارعی، الهام اکبری، علی اسلام‌پناه، احسان حیدریان و جبار گوهری معرفی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه