English

کارشناس مذهبی

آغوش خداوند همیشه به روی بندگان باز است/ هر که بداند خداوند چقدر او را دوست دارد دیگر گناه نمی‎کند

کارشناس مذهبی با بیان اینکه رحمت خداوند بسیار است و کسی نمی‎تواند، بگوید به دلیل گناهان بسیار به سوی خداوند نمی‎رود، گفت: آغوش خداوند همیشه به روی بندگان باز است.

آغوش خداوند همیشه به روی بندگان باز است/ هر که بداند خداوند چقدر او را دوست دارد دیگر گناه نمی‎کند

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم شب بیست‎وسوم ماه مبارک رمضان و آخرین شب قدر بامداد یکشنبه با حضور پرشور مردم کردکوی در مصلی این شهرستان برگزار شد.

کارشناس مذهبی در این مراسم با تسلیت شهادت مولای متقیان امام علی (ع)، اظهار کرد: شب‎های قدر، شب توبه، استغفار؛ مغفرت و بخشیده‎شدن است.حجت‎الاسلام حمید البرزی با بیان اینکه توبه به معنای بازگشت است، گفت: بازگشت یعنی اینکه شخصی دارد، می‎رود، از پشت سر صدا می‎زنند اما نمی‎شنود؛ دوباره صدا می‎زنند اما باز هم نمی‎شنود چون مست قدرت، ثروت، شهوت و امور دنیایی است، این جاست که هر چه خداوند صدا می‎کند بندگان نمی‎شنوند اما وقتی به سوی خداوند می‎رود توبه نام دارد، در واقع هنگام توبه، اول خداوند بنده را صدا می‎زند و بنده هم پاسخ می‎دهد.

وی با بیان اینکه خداوند فرمودند 100 بار اگر توبه شکستی بازگرد، توضیح داد: سوال این است چرا خداوند به بندگان فرمودند هر کاری کردید، بازگردید من شما را می‎بخشم و یا فرمودند توبه‎کنندگان را دوست دارند، آیا این امتیاز، موجبات جریح‎تر شدن و زمینه گناه بیشتر مردم را فراهم نمی‎کند؟ باید گفت اگر قرار بود با یک گناه آبروی بندگان برود و رسوا شوند دیگر به خداوند کاری نداشتند و در زمان‎هایی همانند شب قدر احیاء نمی‎گرفتند.

کارشناس مذهبی متذکر شد: انسان هر چقدر هم که گناه کرده باشد هیچ‎گاه آب از سر انسان نمی‎گذرد مگر اینکه قاتل اهل بیت (ع) باشد، رحمت خداوند بسیار است کسی نمی‎تواند، بگوید به دلیل گناهان بسیار به سوی خداوند نمی‎رود.

البرزی با بیان اینکه اگر کسی بداند خداوند و امام زمان (عج) چقدر او را دوست دارند دیگر گناه نمی‎کند، اذعان کرد: آغوش خداوند همیشه به روی بندگان باز است.

وی بیان کرد: وقتی قاتل امام علی (ع) را آوردند چگونه با رأفت برخورد کرد؟ امام حسین (ع) با حر چگونه رفتار کرد؟ امروز نیز هر زمان که ما گناه می‎کنیم پیشانی امام زمان (عج) عرق می‎کند و خجالت می‎کشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه