English

مدیرعامل انتقال خون گلستان مطرح کرد

فعالیت ۶ مرکز ثابت و سیار خون‌گیری در شب‌های قدر در گلستان

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان گلستان با اشاره به افزایش ۵ درصدی اهدای خون امسال در گلستان گفت: ۶ مرکز ثابت و سیار خون‌گیری در شب‌های قدر در استان گلستان فعال است.

فعالیت ۶ مرکز ثابت و سیار خون‌گیری در شب‌های قدر در گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، میرمحمدحسینی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از پایگاه انتقال خون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گلستانی‌ها امسال بیش از 10 هزار واحد خون اهدا کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال 5 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: از ابتدای ماه رمضان تا نیمه آن خون مورد نیاز بیمارستان‎ها و مراکز درمان با اهدای خون توسط اهداکنندگان مستمر تامین شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان گلستان تصریح کرد: از ابتدای ماه رمضان اهداکنندگان مستمر در استان گلستان 5 درصد بیشتر شدند و در بخش بانوان هم 0.2 درصد افزایش داشتند.

حسینی افزود: در نخستین شب از لیالی پرفیض قدر گلستانی‎ها 280واحد خون اهدا کردند و در شب بیست و سوم ماه رمضان هم این مراکز اهدای خون فعال خواهند بود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گلستان تصریح کرد: 6 مرکز ثابت و سیار در استان گلستان کار خون‌گیری را انجام می‎دهند که 2 مرکز در گرگان و گنبدکاووس و 4 مرکز سیار هم در استان در شب‎های قدر تا بامداد کار خون‎گیری را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: بیشترین خون مورد نیاز در استان گلستان گروه خونی O مثبت و O منفی است، چرا که این دو گروه خونی اهداکننده به دیگر گروه‌ها است و نیاز استان به این گروه‎های خونی و دارندگان این گروه‎های خونی بیشتر از گروه‏‌های دیگر است.

وی افزود: روزه‌داری هیچ مانعی برای اهدای خون نیست و همه افرادی که به لحاظ جسمی توانایی دارند می‌توانند خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیاز به افزایش ذخایر خون استان برای بیماران، پایگاه‌های انتقال خون استان پس از افطار نیز آماده خون‌گیری از شهروندان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه