English

فرماندار اصفهان:

فلسفه زکات، ایجاد امنیت اجتماعی و روحی برای مردم است

فرماندار اصفهان با بیان اینکه فلسفه زکات، ایجاد امنیت اجتماعی و روحی برای مردم است، اظهار داشت: خیریه ها و سازمان های مردم نهاد برای فعالیت جهت جمع آوری زکات فطره باید از شورای زکات شهرستان، مجوز فعالیت دریافت نمایند.

فلسفه زکات، ایجاد امنیت اجتماعی و روحی برای مردم است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رضوانی در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و شورای زکات شهرستان خاطرنشان کرد: کمیته زکات در بخش ها با محوریت بخشداران تشکیل و هماهنگی های لازم با دهیاران و جامعه هدف در سطح بخش های صورت پذیرد.

وی گفت: جلسه ای با محوریت مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی پیرامون مناطق و نواحی صنعتی حوزه استحفاظیه تشکیل و هماهنگی های لازم جهت امر زکات با شورای زکات انجام شود.

فرماندار اصفهان در ادامه افزود: با محوریت اداره صنعت، معدن و تجارت علاوه بر مراکز و کارخانه های مستقر در شهرک های صنعتی، کارخانه های آجر، شن و دیگر موارد حوزه استحفاظیه، جهت امر زکات باید هماهنگی های لازم را با شورای زکات به عمل آورند.

رضوانی تأکید کرد: اتاق اصناف شهرستان نیز باید همکاری لازم را با شورای زکات شهرستان داشته باشد. وی عنوان کرد: با محوریت جهاد کشاورزی و همکاری نظام صنفی شهرستان، در خصوص جمع آوری زکات کشاورزان و دامداران، هماهنگی لازم با شورای زکات صورت پذیرد.

رضوانی با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی پیرامون موضوع زکات، ابراز داشت: صدا و سیما، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه های ذی مدخل باید نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی پیرامون پرداخت زکات اقدام نمایند.

فرماندار اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع نماز، اظهار داشت: یک دوره آموزشی یک روزه پیرامون موضوع نماز و احکام آن با حضور مدیران و کارکنان دستگاه ها تشکیل و همچنین تمهیدات لازم در جهت افزایش حضور کارکنان دستگاه ها در نماز جماعت، صورت پذیرد.

وی همچنین بر فعال سازی، ساماندهی و بهینه سازی نمازخانه های دستگاه ها تأکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ نماز سر وقت و هرگونه اطلاع رسانی در این راستا باید به نحو مطلوب انجام گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه