English

مراسم شب قدر در گنبدکاووس

حضور پرشور مردم، از مصلای امام صادق (ع) تا آستان امامزاده یحیی (ع) گنبدکاووس

مردم مومن و انقلابی گنبدکاووس با حضور پرشور و هزاران نفری خود در مراسمات شب قدر برای سرنوشت یک سال خود طلب خیر و نیکی کردند.

حضور پرشور مردم، از مصلای امام صادق (ع) تا آستان امامزاده یحیی (ع) گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری موج، شب‌های قدر را باید شب‌های بندگی، عاشقی و دلدادگی نامید زیرا در این شب‌هاست که عاشق واقعی دل به معشوق حقیقی عالم داده و با خلوص و پاکی بر سجاده عشق نشسته و با خالقش راز و نیاز می‌کند، گاهی لبخند بر چهره دارد و عشق بازی با محبوبش را تجربه می‌کند و گاهی اشک ندامت بر گونه می‌غلتاند و طلب عفو و رحمت از درگاه لایزال غافر بخشنده دارد.

هرچه هست این لحظات ناب و سرشار از عطوفت دیگر تکرار نخواهد شد مگر در نیمه شعبان و شب قدری دیگر در سال آینده که هیچ تضمینی برای حبات ما و تجربه‌ای دوباره از این حس مملو از غرور و عاشقی وجود نخواهد داشت.

از آسمان پُرهیاهوی این شب‌ها به زمین و مهبط فرشتگان الهی در این ایام می‌آئیم و در شمال شرق جغرافیای زیبا و پهناور ایران اسلامی در شهرستان گنبدکاووس دیار عارفان و عاشقان الهی و زادگاه بیش از 520 لاله عطرآفرین لحظاتی را سیر می‌کنیم تا ببینیم در این گوشه خاکی در شب‌های دلدادگی و شیدایی چه می‌گذرد.

 در گوشه‌ای از شهر تراکمِ جمعیت و شدت رفت و آمد آنقدر زیاد است که تا چشم کار می‌کند مردمانی است با لباس مشکی عزای بزرگ‌مرد تاریخ این گیتی و اول مظلوم عالم حضرت علی مرتضی (ع)، صحن آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) مملو از جمعیتی است که برای برگزاری مراسم شب قدر در جوار یکی از نوادگان بلافصل خاندان عصمت و طهارت (ع) به این مضجع نورانی آمده‌اند.

سخنرانی حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان و برگزاری مراسم قرآن به سر، مداحی کربلایی سعید علی‌آبادی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط مرد نام‌آشنای مناجات‌خوانی‌های گنبدکاووس غلامرضا بهرامی عمده‌ترین بخش مراسم در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) بود.

جمعیت در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) آنقدر زیاد بود که از قابلیت به شماره درآوردن خارج شده بود و سرتاسر صحن را پر کرده بود و هر گوشه‌ای از این آستان نیز مردان و زنانی را نظاره می‌کردی که قرآنی بر سر و اشک بر چشم با معبود خویش سخن می‌گوید و طلب عفو می‌کند.

از آن سوی شهر به مرکز شهر می‌رویم و مصلای بزرگ امام جعفر صادق (ع) که به تلاش و همت امام جمعه گنبدکاووس و ستاد برگزاری نماز جمعه این شهرستان برای نخستین بار میزبان مراسمات ویژه لیالی قدر شده بود که البته با استقبال خوب مردم نیز روبه‌رو شد.

حجت‌الاسلام محمود ترابی سخنران و کربلایی حسن جعفری مداح این مراسم بودند که تا بامداد نیز به طول انجامید و حضور پرشور و معنوی مردم دز این مراسم و تا نزدیکی سحرگاهان بار دیگر پیام روشنی در اثبات عشق و دلدادگی مردمان گنبدکاووس به ذات اقدس الهی بود.

علاوه بر این دو مکان که مراسمات به صورت متمرکز و گسترده برگزار شد، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیئت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی گنبدکاووس نیز به صورت پُرحجم و با برنامه‌های کمی و کیفی مراسمات این شب‌های عزیز را برگزار کردند که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین این مراسمات را می‌توان در مساجدی همچون عسکریه، مسجدالنبی (ص)، فاطمه زهرا(س)، رضوی و حجتیه دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه