English

امام جمعه بندرگز

آینده‎ای را در لیالی قدر ترسیم کنیم که سبک زندگی اسلامی در آن موج بزند/ دعا برای دستیابی به توفیق ولایتمداری در شب‎های قدر

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه ترسیم آینده روشن، مهم‎ترین اتفاقی است که باید در شب قدر رخ دهد، گفت: انسان در این شب‎ها باید آینده‎ای را برای خود ترسیم کند که سبک زندگی اسلامی در آن موج بزند.

آینده‎ای را در لیالی قدر ترسیم کنیم که سبک زندگی اسلامی در آن موج بزند/ دعا برای دستیابی به توفیق ولایتمداری در شب‎های قدر

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی امروز ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) و با اشاره به روایتی از پیامبر (ص)، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) شب قدر را شب آمرزش گناهان برشمردند و فرمودند هر کس شب قدر را احیا کند و مومن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، همه گناهانش بخشیده می‌شود.

وی شب قدر را شب نزول قرآن دانست و گفت: قرآن کریم شب قدر را برتر از هزار ماه دانست؛ در شب قدر مؤمنان، یک شب خداوند را صدا می‎زنند و عبادت می‎کنند که این یک شب عبادت و شب‎زنده‎داری با یک عمر برابری می‎کنند.

امام جمعه بندرگز تصریح کرد: حال که خداوند در شب‎ قدر گذشته انسان را می‎بخشد چه خوب است که مردم از لیالی با فضیلت قدر بهترین بهره را ببرند.

حسینی با بیان اینکه مهم‎ترین اتفاقی که باید در شب قدر رخ دهد این است که انسان آینده روشنی را برای خود برنامه‎ریزی و ترسیم کند، بیان کرد: انسان در این شب‎ها باید آینده‎ای را برای خود ترسیم کند که سبک زندگی اسلامی در آن موج بزند، رفتار و گفتار اهل بیت (ع) در آن مشاهده شود که تحقق این مهم به‎معنای قدر دانستن شب‎های قدر است.

وی با اشاره به اینکه خداوند فرصت طلایی شب قدر را برای شست‎وشوی آینه دل بندگان قرار دادند، ابراز کرد: در شب‎های قدر باید خوبی‎ها جایگزین بدی‎ها و صلح و صفا جایگزین اختلاف و تفرقه شود و احسان و نیکی جای ظلم و ستم را بگیرد، از این رو مردم در این ایام برای احسان به دیگران به‎ویژه والدین، صله‎رحم، صداقت در رفتار و گفتار، تلاش برای آبادانی آخرت، انفاق و صدقه دادن و امثال آن تلاش کنند تا  با اعمال نیکو آتش جهنم بر آنها سرد و خاموش شود.

امام جمعه بندرگز تبیین کرد: در بین شب‎های 19، 21 و 23 ماه رمضان یکی از شب‎ها، شب قدر است که شب نوزدهم با ضربت خوردن و شهادت قرآن ناطق مصادف شده است، از این رو یکی از نکاتی که باید در لیالی قدر مورد توجه باشد رعایت شأن و مقام حضرت امیرالمومنین (ع) به‎عنوان حجت خداوند است در واقع همانطور که از قرآن کریم به‎عنوان برنامه سعادت و رشد استفاده می‎کنیم به همان مقدار باید به امام علی (ع) به‎عنوان ولایت توجه داشته باشیم.

حسینی با اشاره به سفارش پیامبر (ص) مبنی بر تمسک به قرآن کریم و عترت، یادآور شد: عترت همان اهل بیت (ع) است و در لیالی قدر که با شب ضربت خوردن قرآن ناطق، امام علی (ع) مصادف شده است باید به قرآن ناطق حضرت امیرالمومنین (ع) و قرآن صامت یعنی قرآن کریم تمسک جوییم.

وی با تأکید بر اینکه در دوران غیبت امام زمان (عج)، باید به منویات مقام معظم رهبری که نائب امام زمان (عج) هستند، توجه کنیم، اذعان کرد: امروز تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه‎های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی به‎ویژه اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، توجه به ظرفیت‎های درون کشور و ... باید مورد توجه همگان باشد.

امام جمعه بندرگز ولایتمداری و جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب را از توفیقاتی دانست که باید در شب قدر از خداوند طلب کنیم و تصریح کرد: در لیالی قدر همانطور که سوگوار اهل بیت (ع) هستیم در همان حالت ادامه‎دهنده راه آنها باشیم و در جامعه امروز که پرچم‎دار اسلام ناب محمدی (ص) مقام معظم رهبری هستند در رکاب معظم‎له حرکت کنیم تا پرچم انقلاب اسلامی به دستان امام عصر(عج) برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه