English

برگزاری ۱۵ عنوان برنامه قرآنی در جشن رمضان کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری ۱۵ عنوان برنامه قرآنی در قالب دومین جشن رمضان استان خبر داد.

برگزاری ۱۵ عنوان برنامه قرآنی در جشن رمضان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام رحیم جعفری گفت: جشن رمضان عناوین بسیار زیادی دارد و ما در تهران موافقت‌نامه آن را امضا کرده‌ایم و بقیه کارها را باید در استان انجام بدهیم.

جعفری افزود: مشابه جشن رمضان امسال را در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه داریم وهم زمان در ۱۳ شهرستان و مرکز استان در قالب ۸ محفل قرآنی در مرکز استان و ۱۳ محفل در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تأکید کرد: ما هر عناوینی داریم در قالب مفسر قرآن، مؤسس قرآن، قاری قرآن و... نباید ما را به قرآن غره کند که اگر ما نباشیم به قرآن یک‌جوری لطمه می‌خورد بلکه ما درعین‌حال که حافظ قرآن هستیم باید مواظب باشیم این سمت‌ها ما را از قرآن جدا نکند.

وی افزود: گاهی کسانی کانون قرآنی، جلسه قرآنی و ... دارند، باید بدانند این مراسمات برای خدا و قرآن و نه برای شخص است.

حجت‌الاسلام جعفری، از دیگر برنامه‌های ۱۰ روزه جشن رمضان را افتتاح نمایشگاه قرآن و نرم‌افزارهای قرآنی، برنامه‌های هنری، تئاتر قرآنی و خیابانی دانست و گفت: ۱۵ مورد از این برنامه‌ها در استان و ۲۰ مورد در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: حدود ۱۵ عنوان کلی برنامه‌های قرآنی در استان کرمانشاه هم‌زمان با تهران و سایر استان‌ها برگزار می‌شود که ۳۵ مورد برنامه مذکور در قالب این ۱۵ عنوان خواهد بود ...

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مخاطبان نمایشگاه قرآنی از نوزادان تا سنین بالا هستند و در بخش‌های مختلف متناسب با شرایط سنی هر شخص و طی امسال برای دومین سال انتخاب‌شده‌ایم که این جشن بزرگ را برگزار کنیم.

جعفری، با اشاره به نقش شهرداری کرمانشاه در مراسمات قرآنی افزود: امروز فرهنگ در اختیار مردم است در دنیا هم فرهنگ به دست نهادهای فرهنگی غیردولتی است و ما شاهد فضای امیدوارکننده‌ای در استان کرمانشاه هستیم.

لازم به ذکر است، نمایشگاه نرم‌افزار و کتاب قرآنی از ۱۰ صبح لغایت ۱۰ شب به مدت ۱۰ روز برای استفاده و بازدید عموم دایر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه