English

آثار تاریخی قصرشیرین نیازمند توجه جدی مسوولان است

فرماندار قصرشیرین گفت: این شهرستان با داشتن 250 اثر تاریخی به‌عنوان هویت گذشته ایرانیان، نیازمند توجه جدی مسوولان است.

آثار تاریخی قصرشیرین نیازمند توجه جدی مسوولان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، فرامرز اکبری در جریان بازدید از روند کاوش مجموعه چهارقاپی قصرشیرین، افزود: از مجموع آثار تاریخی این شهرستان 50 اثر ثبت ملی و 200 اثر دیگر هنوز به ثبت ملی نرسیده است.

وی اظهار کرد: مجموعه کاخ ساسانی واقع در منطقه تاریخی چهارقاپی که در بخش‌هایی از آن آثار اسلامی دیده می‌شود، قسمت مهمی از فرهنگ غنی ایران قبل از اسلام است که باید به آن توجه جدی شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون کاوشگران در حال انجام کار در این مجموعه هستند و بخش‌هایی از آن از زیرخاک خارج می‌شود و به علت وسعت کار زیاد، نیازمند صرفه هزینه‌های بیشتری است.

وی از استاندار کرمانشاه و مدیران میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و کشور خواست تا به این امر توجه ویژه‌ای کنند.

فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: با کاوش و بهسازی این آثار تاریخی، علاوه بر بازگویی عظمت گذشته تاریخ اسلام، در جذب گردشگران خارجی نیز بسیار مؤثر است.

اکبری ادامه داد: امروزه بخش عمده‌ای از درآمد کشورهای توسعه‌یافته در بخش صنعت گردشگری است و باوجوداینکه ایران در ردیف 10 کشور نخست جهان در زمینه آثار تاریخی است، متأسفانه کمتر به این بخش توجه شده است.

وی گفت: از مسیر قصرشیرین به کرمانشاه آثار متعدد باستانی وجود دارد و در صورت توجه و جذب اعتبار لازم برای انجام کاوش‌های باستانی و مرمت و بازسازی آن‌ها، شاهد حضور گردشگران زیادی در این استان خواهیم بود.

این مقام مسوول بابیان اینکه تلاش می‌شود آثار تاریخی موجود در قصرشیرین بازسازی شود، ابراز امیدواری کرد که این کاوش با جذب اعتبار لازم به پایان برسد.

وی نقش نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی را در تحقق این مهم بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: این استان غربی کشور غنای تاریخی و فرهنگی زیادی دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قصرشیرین نیز در سخنانی، اعتبار تخصیص‌یافته برای انجام کار کاوش‌های باستانی در کاخ ساسانی این شهرستان را سه میلیارد ریال اعلام کرد.

سیروس ادیب افزود: این اعتبار برای کاوش و مرمت عمارت خسرو و پی‌گردی و آب‌رسانی کانال ساسانی است.

وی گفت: تلاش همه مدیران میراث فرهنگی این است مجموعه کاخ ساسانی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد در استان کرمانشاه ثبت جهانی شود.

کاروانسرای شاه‌عباسی، بان قلعه، نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهرستان قصرشیرین هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی