English

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان گلستان

نظارت بر فرآیند خرید گندم در استان گلستان افزایش می‎یابد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به فصل خرید محصولات کشاورزی و به خصوص گندم گفت: تا پایان زمان خرید گندم سال جاری نظارت ویژه بر مراکز خرید انجام شود تا گندم وارداتی وارد مراکز نشود.

نظارت بر فرآیند خرید گندم در استان گلستان افزایش می‎یابد

به گزارش خبرگزاری موج، حسینعلی قوانلو شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مسائل آرد و نان با حضور فرمانداران استان گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: تا پایان زمان خرید گندم سال جاری نظارت ویژه بر مراکز خرید انجام شود تا گندم وارداتی و یا گندم 900 تومانی مخصوص نانوایان آزادپز وارد مراکز نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: اگر انبار بزرگی وجود دارد بر آن نظارت دقیق شود و گندم‌های مخصوص نان‌های آزادپز فعلا در مراکز مخصوص خود باشد و پس از اتمام خرید گندم وارد چرخه تولید شود تا خدایی نکرده فرد یا افرادی به مراکز خرید گندم نفروشد.

وی تصریح کرد: گندم‌های تحویلی به مراکز خرید، باید گندم کشت شده امسال باشد و تولید داخل و کیفیت آن نیز مرغوب باشد.

قوانلو درباره سهمیه گندم کارخانجات گفت: توجه داشته باشید که اگر کارخانه‌ای ظرفیت بالا دارد و کیفیت آن نیز خوب است سهمیه کمتر نداشته باشد و بالعکس کارخانه بدون کیفیت گندم بیشتری دریافت کند.

وی تاکید کرد: تعیین سهمیه گندم کارخانجات به عهده فرمانداری است اما باید به دبیرخانه کارگروه آرد و نان که صنعت و معدن است اطلاع داده تا تصویب شود و فرمانداران به عنوان رئیس کارگروه نظارت کافی داشته باشند زیرا هرگونه اتفاق یا تخلفی صورت گیرد، فرمانداران زیر سوال خواهند رفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان یادآور شد: در توزیع سهمیه گندم کارخانجات شاخص‌هایی مانند ظرفیت و کیفیت آرد تولیدی کارخانه، استاندارد، تائید بهداشت مورد توجه قرار گیرد و در توزیع نیز شفافیت داشته و کارگروه‌ها را تقویت کنید.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 95 درصد سهمیه پیشنهادی فرمانداران در کارگروه استان تصویب شد و تنها چند درصد ناچیز جابجا شد.

قوانلو در بحث صدور جواز کسب برای فعالیت نانوایی تصریح کرد: جلوگیری از صدور جواز کسب نانوایی آزادپز را دیوان عدالت اداری خلاف می‌داند و امروز جواز کسب نانوایی‌های آزادپز و دولتی قیمت پیدا کرده و باید قیمت خرید و فروش مجوز نانوایی شکسته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: در حال حاضر صف نانوایی‌های آزادپز در برخی شهرهای استان مانند گرگان و برخی روستاها طویل شده و فرمانداران مجاز هستند در مرحله نخست تا 10 جواز کسب به نانوایی‎های آزادپز صادر کنند و مختار هستند که این جوازها در روستا و یا شهر داده شود تا هم از تشکیل صف جلوگیری شود و هم قیمت خرید و فروش جواز این صنف شکسته شود.

وی اظهار کرد: مجوز نانوایی با دیگر صنف‌ها متفاوت است و هر فردی اقدام به دایر کردن نانوایی نمی‌کند اما صنف‎های دیگر جواز می‌گیرند و پس از مدتی باطل میکنند، به صورت نمونه در سال گذشته 5 هزار جواز در سطح استان صادر شد که 2 هزار جواز باطل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در صدور جواز افرادی مانند تحصیل کرده‎ها، خانواده شهدا، افرادی دارای سابقه نانوایی در گذشته و پرداخت حق بیمه در اولویت هستند و دقت شود در مکان‌هایی جواز داده شود که نیاز به نانوایی احساس می‌شود تا به مانند چند سال گذشته، با صدور جواز بیش از ظرفیت موجود دچار مشکل نشویم.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: آرد و نان از اقلام حاکمیتی است که مورد توجه و اهتمام ویژه و حساسیت فوق العاده استاندار و فرمانداران استان است.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: اعتقاد داریم با توجه به حساسیت موجود، مسائل مربوط به سهمیه آرد و گندم برای نانوایی‌ها و کارخانجات به مانند گذشته با مدیریت و نظارت عالیه فرمانداران انجام گیرد.

وی تصریح کرد: ما فرمانداران استان این آمادگی را داریم تا در حوزه آرد و نان هرگونه مشکلی پیش آید با همفکری و همکاری و مشورت کارها را پیش ببریم.

کریمی یادآور شد: با توجه نگاه کلان فرمانداران، صنعت و معدن این اجازه را دهد تا این نقش‌پذیری و تاثیرگذاری در حوزه فرمانداران باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه