English

مدیر پایگاه میراث جهانی برج قابوس

طرح‌های مطالعاتی برج جهانی قابوس اجرا می‎شود

مدیر پایگاه میراث جهانی برج قابوس گفت: در صورت تامین اعتبار و حمایت مسوولان، طرح‌های مطالعاتی برج جهانی قابوس اجرا می‎شود.

طرح‌های مطالعاتی برج جهانی قابوس اجرا می‎شود

به گزارش خبرگزاری موج، جاوید ایمانیان شامگاه یکشنبه در جلسه پلان مدیریتی برج قابوس در حمع کارشناسان بررسی طرح پلان مدیریتی کشور اظهار داشت: مطالعه، بررسی و تحقیق شرایط محیطی بر کالبد گنبد قابوس در دهه گذشته بر مبنای مدارک و اسناد موجود و نتیجه طرح اکشن پلان یا اجرای پلان مدیریتی مجموعه قابوس در برنامه نخست از جمله طرح‌های مطالعاتی سال 96 خواهد بود.

مدیر پایگاه میراث جهانی برج قابوس افزود: 2 طرح مطالعاتی دیگر با تخصیص 120 میلیون تومان در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: اگر در سال 96 اعتبارات دیگری تخصیص یابد بنا داریم، مطالعات زیر سطحی و سازه‌ای بنا روی تپه و وضعیت آن در گذشته و مقدار مقاومت آن در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله را انجام دهیم.

ایمانیان یاداور شد: نمایندگان مجلس به ویژه نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی می‌تواند ردیف و بودجه استانی را فراهم کند تا با تخصیص بودجه ملی، شرایطی فراهم شود و بتوانیم از یونسکو اعتباراتی جذب کنبم.

مدیر پایگاه میراث جهانی برج قابوس تاکید کرد: برج قابوس یکی از 21 اثر جهانی در کشور است و در سال جاری جزو 16 جاذبه گردشگری نخست کشور شناخته شده که باید مسئولان استانی  و شهرستانی در کنار مردم، نسبت به حفاظت و مرمت و نگهداری آن همت گمارند.

وی اظهار کرد: برج قابوس یکی از شاخص‌های معماری دنیا است و یکی از شرایط سخت این برج، یونیک بودن و منحصر به فرد بودن آن است.

ایمانیان گفت: متاسفانه هنوز نتوانستیم از این ظرفیت مهم به خوبی استفاده کنیم, برای استفاده بهینه از این ظرفیت, طرح پلان مدیریتی آماده شده و اهدافی جهت حفظ، مرمت و توسعه آن دیده شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی برج قابوس افزود: برای ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در گنبدکاووس, نیاز به مشارکت مردم و مسئولان و همکاری بین این دو است تا رویداهای اجتماعی مدیریتی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه