English

رئیس دادگستری استان گلستان

۳۵۶ زندانی در گلستان منتظر دریافت کمک خیرین هستند

رئیس دادگستری استان گلستان گفت: ۳۵۶ زندانی در گلستان منتظر دریافت کمک خیرین هستند.

۳۵۶ زندانی در گلستان منتظر دریافت کمک خیرین هستند

به گزارش خبرگزاری موج، هادی هاشمیان شامگاه یکشنبه در مراسم جشن گل‌ریزان خیرین نیکوکار برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد استان گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که مردم اطلاعات کمی نسبت به ستاد پرداخت دیه دارند و لازم است این امر اطلاع‌رسانی از طریق صداوسیما و رسانه‌ها انجام گیرد.

مردم نیازمند اطلاع رسانی در زمینه ستاد دیه هستند

وی بابیان اینکه ۳۵۶ زندانی در گلستان منتظر نگاه مهربان خیرین هستند، افزود: متأسفانه به صداوسیما این انتقاد وارد است که این کار اطلاع‌رسانی را به‌رایگان انجام نمی‌دهد و تقاضای دریافت وجه دارد اما ستاد دیه نمی‌تواند پولی را که مردم برای آزادی زندانیان پرداخت کرده‌اند را در راستای تبلیغات خرج کند.

هاشمیان تصریح کرد: خیلی از مردم در این رابطه اطلاع کافی ندارند و ما می‌دانیم اگر اطلاع پیدا کنند در این امر خداپسندانه شرکت می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان اظهار کرد: قانون به قضات اجازه داده است برای حبس، مجازات جایگزین انتخاب کنند و امیدواریم این کار از سوی قضات انجام شود و آمار زندانیان کاهش پیدا کند.

هاشمیان افزود: در سال ۹۵، ۲۷۶ نفر از زندان‌ها آزادشده‌اند و ورودی به زندان‌های ما کاهش پیداکرده است اما متأسفانه در بحث محکومیت مالی به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب ۱۷ درصد افزایش جرم داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: افرادی هستند که تمایل دارند در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نقشی داشته باشند اما توانایی مالی کافی ندارند این افراد می‌توانند به بانک‌های طرف قرارداد ما مراجعه کنند و مبلغ موردنظر کمک خود را از این بانک‌ها بدون هیچ‌گونه سودی دریافت کنند و به زندانی خود کمک کنند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بابیان اینکه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۱۶.۵ درصد افزایش آزادی جرائم غیر نقدی را داشته‌ایم، افزود: در سال ۹۶ دو میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان میزان بدهی زندانیان بوده که ۴۹ درصد این بدهی توسط شاکیان بخشیده شده و ۱۷۱ میلیون توسط ستاد دیه پرداخت‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی