English

امام جمعه یزد:

بانک‌ها فعالیت خود بر محور حمایت از تولید و اشتغال هماهنگ کنند

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت نقش آفرینی بانک‌ها در زمینه رفع مشکلات اقتصادی جامعه، گفت: بانک‌ها باید فعالیت خود بر محور حمایت از تولید و اشتغال هماهنگ کنند.

بانک‌ها فعالیت خود بر محور حمایت از تولید و اشتغال هماهنگ کنند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در جریان دیدار با مدیر و جمعی از مسئولان یکی از موسسات اعتباری استان با اشاره به این که فلسفه بانک‌ها در انقلاب اسلامی ایران کمک به رفع مشکلات نیازمندان و پیشرفت کشور است، اظهار کرد: در دیگر نقاط دنیا بیشتر بانک‌ها در واقع منابع پولی برای جمع کردن ثروت برای خودشان و گاهی اوقات پیشتوانه‌های سرمایه دارانشان است.

وی با تاکید بر این که بانک‌ها در برخی کشورها به عنوان زمینه‌ای برای حرکت‌های سیاسی در دیگر کشورها است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران منابع مالی و بانکی ما باید از نیت‌های عالی که خداوند به آن تاکید کرده برخوردار باشند.

امام جمعه یزد افزود: سودجویی، ثروت جمع کردن، مال اندوزی، سرمایه اضافه کردن و مواردی از این قبیل نمی‌تواند برای بانک‌ها در جمهوری اسلامی ایران کارساز باشد و تنها سبب بسته شدن دست و پای بانک‌ها می‌شود.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها برنامه‌ریزی درستی داشته باشند و با حرکت مناسب به پیش بروند، می‌توانند در زمینه رفع مشکلات اقتصادی جامعه تاثیر بسیار خوبی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اگر بانک‌ها برنامه‌های خود را بر رفع گرفتاری عامه مردم تنظیم کنند و هدفشان را بر این اساس در نظر بگیرند، مطمئنا ضرر هم نمی‌کنند یا بسیار کم است، در سرمایه‌های میلیاردی اگر بانک با مشکل مواجه شود یک دفعه چندین میلیارد ضرر به بانک متحمل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این که عموم مردم که وام‌های با مبالغ کم دریافت می‌کنند اقساط و بدهی خود را زودتر از بدهکاران کلان پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: موضوع بعدی که باید مد نظر بانک‌ها قرار گیرد، کمک به افرادی است که واقعا قصد سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال افرادی دارند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: الان برخی واحدها هستند که اگر به آنها مبالغی پرداخت شود می‌توانند شروع به کار کرده و چندین نفر را مشغول نمایند، طبیعی است که اگر به این واحدها پرداخت تسهیلات صورت گیرد نتیجه بهتری می‌گیریم تا چندین میلیارد به یک تشکیلات بدهیم که در نتیجه آن هم شد و نشد وجود دارد.

ناصری یزدی ادامه داد: بانک‌ها در صورتی که یک شعبه برای رفع سریع و فوری مشکلات حاد مالی مردم در مجموعه خود داشته باشند، زمینه رفع تهدید نزول و نزول‌خواران فراهم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: بسیاری از افرادی که در جامعه با مشکلات مالی مواجه می‌شوند و در برخی مواقع به نزول‌خواران مراجعه می‌نمایند، مربوط به مبالغی است که در حد دو یا سه یا پنج میلیون تومان است که واقعا برای بانک‌ها مبلغی به حساب نمی‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه