English

معاون استانداری کرمانشاه:

۵۶ شرکت دانش‌بنیان و بیش از ۳۴۰ واحد و شرکت فناور در کرمانشاه وجود دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه باید صاحب یک شهرک علمی و تحقیقاتی شود.

56 شرکت دانش‌بنیان و بیش از 340 واحد و شرکت فناور در کرمانشاه وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا رحیمی در حاشیه بازدید از مجموعه سوله‌ای کارگاه‌های شرکت‌های پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه واقع در جاده ماهیدشت، از ظرفیت‌های خوب و قابل‌توجه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و افراد صاحب ایده و نوآوری در استان یادکرد و گفت: هم‌اکنون 56 شرکت دانش‌بنیان و بیش از 340 واحد و شرکت فناور در استان داریم.

وی بابیان اینکه این واحدها علاوه بر سرمایه دانش فنی که خوددارند نیازمند امکانات و تجهیزات هستند، افزود: باید شرایط فیزیکی و زیرساخت‌های بیشتری را برای فعالیت این شرکت‌ها در نظر بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: استانداری ازنظر امکانات و سوله‌ها آنچه در توان داشته در اختیار این مراکز قرار داده و امیدواریم با گشایش بودجه‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم از منابع استانی هم به این واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنیم.

رحیمی کرمانشاه را نیازمند شکل‌گیری یک شهرک علمی و تحقیقاتی دانست که بتواند زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را بیش‌ازپیش فراهم کند.

وی با اشاره به زمین 120 هکتاری که جهاد دانشگاهی استان خریداری کرده، یادآوری کرد: این زمین ظرفیت خوبی برای ایجاد شهرک علمی و تحقیقاتی دارد، اما نیازمند مشارکت بخش‌های مختلف برای تکمیل تأسیسات و زیرساخت‌ها است تا زمینه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در آن فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از مجموعه درحال‌توسعه کارگاه‌های شرکت‌های پارک علم و فناوری نیز به‌عنوان یک طرح بسیار خوب یادکرد که در بازدیدی که حدود یک سال و نیم قبل انجام شد مقرر گردید دو هزار مترمربع سوله دیگر برای طرح توسعه در اختیار این مجموعه قرار گیرد که محقق شده است.

به گفته این مسئول، همچنین مقررشده ساخت‌وساز و تکمیل این سوله با همکاری جهاد دانشگاهی مرکز و معاونت علمی ریاست جمهوری (هر یک به مبلغ یک میلیارد تومان) انجام شود.

رحیمی از واحدهای فعال و نوآوری که در این مجموعه مستقر هستند نیز یادکرد و گفت: این واحدها در بخش‌های مختلف صنایع فلزی، ادوات کشاورزی و ... کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌علاوه با اجرای طرح توسعه، زمینه برای حضور و فعالیت تعداد دیگری از واحدها فراهم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: بخشی از فضای جدید در اختیار واحدهای بهداشتی با استاندارد GMP قرار خواهد گرفت که تولید نیمه انبوه دارند.

رحیمی ابراز امیدواری کرد، این واحدها به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسند و در شهرک‌های صنعتی و کشاورزی استان مستقر شوند.

معصومه خان احمدی رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز بابیان اینکه این مجموعه درگذشته دو هزار مترمربع فضا داشت، افزود: در این فضا حدود 9 واحد حضور دارند که در بخش‌های مختلف ادوات کشاورزی، برق و الکترونیک و ... فعال هستند.

وی بابیان اینکه در طرح توسعه مقرر شد دو هزار مترمربع دیگر به این فضا اضافه شود، خاطرنشان کرد: این فضا زمینه حضور حدود 14 واحد دیگر را هم فراهم می‌کند.

به گفته این مسئول، فضای جدید فضایی مناسب و به‌روز برای فعالیت واحدهای دانش‌بنیان خواهد بود و در صورت تأمین اعتبار حداکثر دو ماه دیگر تکمیل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی