English

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه:

افزایش نیاز به ورقهای فولادی حاکی از پویایی صنعت و رونق اقتصادی کشور است

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه گفت: اولویت ما همیشه تأمین نیاز داخل است و به همین منظور با تمام توان خود در گروه فولاد مبارکه تولیدات متنوع داریم، اگرچه نیاز مواد اولیه صنایع پایین دستی فولاد بیش از توان فولاد مبارکه است، اما اگر بازار بیش از توان تولیدی فولادمبارکه نیاز دارد، این به معنای پویایی بیشتر و رونق صنعت ایران و نه کم کاری فولاد مبارکه است.

افزایش نیاز به ورقهای فولادی حاکی از پویایی صنعت و رونق اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سبحانی افزود: در سال گذشته موافقتی با وزارت صنعت معدن و تجارت، در خصوص تأمین نیاز یک میلیون تنی صنعت لوله و پروفیل صورت گرفت و تا بهمن همان سال، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق تحویل کارخانه های این صنعت قرار گرفت.

وی همچنین اظهار کرد: میزان صادرات فولاد مبارکه در سال ۹۴ بیش از ۱.۸ میلیون تن بود، اما به منظور رفع نیاز داخلی، در سال ۹۵ این رقم به ۱.۵ میلیون تن کاهش یافت، تا جائیکه در سال گذشته نیز با رشد ۴۰ درصدی فروش داخلی برای تأمین نیاز داخل تلاش کرده ایم.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه یادآوری کرد: نیاز بیش از توان تولید داخل از طریق واردات تأمین میشود، اما برخی انتظار دارند به دلیل وجود نیاز وارداتی، تعرفه ها حذف شوند، درصورتی که وظیفه تعرفه، ایجاد تعادل بین قیمت واردات و قیمت تولید داخل به منظور حفظ تعادل در بازار در کنار تثبیت اشتغال و تولید ملی است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله محصولاتی که به صورت کاربردی در صنایع داخلی به مصرف میرسد و توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می شود، میتوان به ورق های آجدار، ورق های فولادی با استاندارد API که در صنایع نفت و گاز استفاده می شوند و ورقهای MB و IF که در صنایع خودروسازی استفاده می شوند، اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه