English

معاون استاندار گلستان خبر داد

عدم مشاهده بیماری تب کنگو در گلستان و گنبدکاووس / موافقت وزیر دفاع برای واگذاری زمین بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی گنبدکاووس

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از موافقت و دستور مساعد وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای واگذاری زمین بیمارستان 800 تختخوابی گنبدکاووس خبر داد.

عدم مشاهده بیماری تب کنگو در گلستان و گنبدکاووس / موافقت وزیر دفاع برای واگذاری زمین بیمارستان 800 تختخوابی گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالقدیر کریمی شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد با اشاره به نقش مهم و اساسی آموزش و اطلاع‌رسانی به عنوان دو مولفه مهم در ارتقای سلامت جامعه، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته در ارتقای سلامت، پیشگیری است که هم هزینه کم‌تری را در پی دارد و هم آسان‌تر و با دغدغه و استرس کمتری قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت باید بیش از گذشته از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی به ویژه فضای مجازی بهره برد، افزود: در روزهای اخیر و با توجه شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور و برخی استان‌های مجاور لازم است اطلاع‌رسانی مناسب و درخور این موضوع مهم از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی و حقیقی صورت بگیرد تا آرامش روانی مردم و جامعه با کوچک‌ترین اختلالی روبه‌رو نشود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بیماری تب کنگو در استان گلستان و گنبدکاووس تاکنون به هیچ وجه دیده نشده است، ادامه داد: این موضوع نافی رعایت اصول بهداشتی و نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیست.

کریمی با اشاره به تلاش‌های ویژه مقامات حوزه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس، استان گلستان و وزارت بهداشت برای واگذاری زمین بیمارستان 800 تختخوابی گنبدکاووس، اضافه کرد: به لطف خدا و با تلاش این عزیزان و پیگیری نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موافقت و دستور لازم را برای واگذاری زمین لازم به مجموعه مجری ساخت این بیمارستان صادر کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح زمین مذکور در هفته‌های آتی با قیمت کارشناسی منطقه‌ای به شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس واگذار می‌شود، تصریح کرد: با ساخت و تجهیز این بیمارستان فوق پیشرفته در گنبدکاووس بخش اعظمی از نیاز شرق استان به مرکز درمانی مرتفع خواهد شد و از سفر مردم برای درمان به مرکز استان و یا شلوغی و ترافیک در بیمارستان‌های گنبدکاووس جلوگیری می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بر لزوم پیگیری موضوع جمع‌آوری زباله‌های جاده موسوم به نفت تاکید کرد و گفت: این موضع برای چندمین بار در جلسه شورای سلامت مطرح می‌شود و به نظر می‌رسد باید اقدام جدی و عاجل پیرامون آن صورت بگیرد.

کریمی با اشاره به لزوم توجه به برخی نکات در حوزه بهداشت عمومی و توجه مردم به مسائل بهداشتی، خاطرنشان کرد: نظارت جدی بر کشتار دام، عرضه محصولات خام دامی و برخورد با اماکن عرضه دخانیات و قلیان در شهرستان گنبدکاووس نیز وظیفه مسوولان شهرستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه