English

رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد

دستگیری ۱۴ سارق و کشف بیش از ۶۰ فقره انواع سرقت در گلستان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری 14 سارق در سطح این استان خبر داد و گفت: با دستگیری این سارقان بیش از 60 فقره انواع سرقت در سطح استان کشف شده است.

دستگیری 14 سارق و کشف بیش از 60 فقره انواع سرقت در گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی مروتی در خصوص اجرای طرح کنترل پارکینگ‌ها و توقف‌گاه‌های استان و طرح مبارزه با سارقان اظهار کرد: این طرح به مدت سه روز در سطح شهرهای استان اجرا شد که موفقیت‌های خوبی در این طرح به دست آمد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح در مجموع 14 سارق شناسایی و دستگیر شدند که این راستا بیش از 60 فقره انواع سرقت کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: در مهمترین دستگیری سارقان و کشف سرقت‌ها، سه سارق دستگیر شده به 23 فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

مروتی بیان کرد: در شناسایی انجام شده توسط کارآگاهان، یک سارق به نام امیر در گرگان پس از دستگیری به 10 فقره سرقت منزل و هشت فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

وی با اشاره به کشف 23 دستگاه موتورسیکلت سرقتی از پارکینگ‌ها و توقف‌گاه‌های استان گفت: پلیس آگاهی استان در کنار اقدامات روزانه و 24 ساعته به منظور شناسایی و دستگیری متخلفان، اجرای طرح‌های استانی، سراسری و مقطعی را به طور ویژه در دستور کار دارد و سعی خواهد کرد در کنار اقدامات پیشگیرانه، شناسایی و دستگیری مجرمان در کمترین زمان ممکن را با موفقیت اجرا کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: یکی از اصول مهم در پیشگیری از وقوع جرائم بخصوص وقوع سرقت، هوشیاری مردم و توجه به توصیه‌های پیشگیرانه پلیس برای جلوگیری از وقوع هر نوع سرقت است.

مروتی بیان کرد: به طور قطع سارقان سوژه‌هایی را برای اجرای عمل مجرمانه خود انتخاب می‌کنند که با کمترین مشکل در هنگام وقوع جرم مواجه شوند و اگر هر شهروند با رعایت نکات پلیسی و پیشگیرانه این شرایط را برای سارقان فراهم نکند به طور قطع سرقتی اتفاق نمی‌افتد.

وی اضافه کرد: برای مثال، سارق موتورسیکلت به طور قطع موتورسیکلتی را برای سرقت انتخاب می‌کند که از ایمنی کمتری برخوردار باشد و در نقاط خلوت پارک شده باشد تا در کمترین زمان ممکن و کمترین مشکل آن را سرقت کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باعث افزایش موفقیت پلیس در برخورد با مجرمان و افزایش ضریب امنیت اجتماعی پایدار خواهد شد، مشارکت مردم با پلیس در ایجاد نظم و امنیت خواهد بود.

مروتی بیان کرد: هر شهروند می‌تواند با مشاهده کوچکترین رفتارهای مشکوک، رفت‌ و آمدهای غیرمعمول در منازل و اماکن، حضور افراد ناشناس و مشکوک در خیابان‌ها، شهرک‌ها و مناطق مسکونی بلافاصله موضوع را به پلیس 110 گزارش کند تا بررسی‌های فوری پلیسی انجام شود.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم در این امر کمک بسیار زیادی را در عملکرد هدفمند پلیس خواهد داشت و با این مشارکت، مجرمان و سارقان هیچگاه خود را در امنیت نخواهند دید و عرصه برای متخلفان و مجرمان تنگ خواهد شد.

مروتی در پایان ابراز کرد: پلیس به صورت 24 ساعت آماده خدمت‌رسانی به مردم، برخورد قاطع با مجرمان و فراهم کردن شرایط نظم و امنیت کامل برای مردم است و پلیس افتخار می‌کند که خادم دائمی مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه