English

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان بهشت:

کودکان انجمن بهشت نماد توانایی و قدرت هستند

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان بهشت در جمع اصحاب رسانه به تشریح فعالیت های انجمن حمایت از کودکان بهشت پرداخت و از مردم شهیدپرور اصفهان درخواست کرد که به یاری کودکان بهشتی این انجمن بشتابند.

کودکان انجمن بهشت نماد توانایی و قدرت هستند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، بنفشه خاموشیان با اشاره به امر که 15 درصد افراد هر جامعه ای به نوعی درگیر معلولیت هستند گفت :  این انجمن با بیش از یک دهه تجربه فعالیت خود را آغاز کرده و چشم انداز آن  توجه به اشتغال کودکان و نوجوانان معلول شهر اصفهان، می باشد و به همین منظور پویش مردمی سهم من از بهشت را اجرایی کرده است.

وی گفت: اشتغال زایی و توانمند کردن معلولان نصف جهان از اهداف بلند مدت این انجمن می باشد که به همین خاطر خرید و تجهیز ساختمان توانبخشی معلولان در دستور کار مسوولان این انجمن قرار گرفته و دست اقشار مختلف مردم اصفهان را برای تحقق این امر خداپسندانه به گرمی می فشارد.

وی با بیان این نکته که انجمن کودکان بهشت در سال 76 و با همت جمعی از والدین که خود با مشکلات فرزندان معلول جسمی و حرکتی آشنا بودند، آغاز به فعالیت کرده  ، گفت: این انجمن را سال 85 تحت نظارت وزارت کشور و با شماره 1943 به ثبت رساندیم که هزینه های آن از محل هیئت امنا آن مجموعه تأمین می گردد.

مدیر عامل انجمن حمایت از کودکان بهشت با اشاره به اینکه هیچ کس بهتر از والدین نمیتواند به ما در انجام امور این انجمن کمک نماید ، گفت : چرا که والدین کودکان از نزدیک با مشکلات این عزیزان آشنا هستند و همچنین اساتید دانشگاهی مرتبط و خیرین از دیگر افرادی هستند که می توانند در حل کردن معضلات پیش روی این انجمن راهگشا باشند.

بنفشه خاموشیان گفت: این انجمن ابتدا کارهای فرهنگی را سرلوحه خود قرار داد چرا که نگرش مردم و مسئولان ما در این زمینه اشتباه است و ما به همین خاطر حدود هفت سال زمان خود را به این امر اختصاص دادیم تا بتوانیم نگرش نادرست جامعه به این عزیزان را بهبود ببخشیم.

وی با بیان این نکته که برنامه تغییر نگرشی ما به خوبی پیش رفته و ما حدود 50 درصد بهبود نگرش مردم و مسئولان را شاهد بودیم گفت : ما اخیراً وارد بحث‌های خدمات توان‌بخشی و خدمات مشاوره‌ای مربوط به  کودکان و خانواده‌ها شده‌ایم و 450 نفر معلول ذهنی و جسمی را تحت پوشش خود قرار داده ایم، مجوز ما در محدوده استان صادر شده اما هنوز نتوانسته ایم فعالیت های خود را در دیگر مناطق استان گسترش دهیم.

مدیرعامل انجمن کودکان بهشت ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها را از اهداف اصلی این مجموعه دانست و تصریح کرد: سه سال نخست زندگی کودک به سالهای طلایی معروف است چرا که اگر در این مدت والدین بتوانند کودکان خود را تحت آموزش های مربوطه قرار دهند وضعیت زندگی کودک و خانواده او تا 50 درصد بهبود پیدا خواهد کرد ما بر این باور هستیم که اگر شخصی در یک زمینه دچار معلولیت می باشد دلیل آن نیست که از دیگر توانمندی های او استفاده بهینه نگردد.

بنفشه خاموشیان افزود: افراد معلول محدودیت دریافت ذهنی دارند و حداکثر رشد ذهنی در سن 10 الی 12 سال است واقعیت این است که اگر مشکل ذهنی به وجود نمی آمد چه بسا که افراد توانمندی بودند وظیفه ما این است که در شرایط موجود از تمام ظرفیت  های کودک استفاده نماییم.

وی با بیان این نکته که به خاطر استفاده از کلیه  ظرفیتهای کودکان وارد بحث حرفه آموزی شده ایم خاطر نشان کرد : در این میان فرد خدماتی را دریافت می کند تا بتواند با دریافت آموزش های مربوط به یک حرفه در آینده به صورت مستقل زندگی کند ، این تفکر در تمام دنیا به اثبات رسیده ولی در این بحث کشور ما بسیار عقب است.

مدیر عامل انجمن کودکان بهشت تصریح کرد: به همین منظور  محلی خریداری گردید و مجوزهای لازم از سازمان  فنی حرفه‌ای اخذ شد  تا فرزندان 15 سال به بالا در 7 رشته فعالیت خود را آغاز کنند، این خدمات به صورت رایگان صورت می‌پذیرد، البته رفت و آمد مددجویان با خودشان است که معلولان جسمی ما در این زمینه مشکلات فراوانی دارند چرا که هزینه های رفت آمد مددجویان بسیار بالاست اما اگر خیران دیگری به ما بپیوندند رفت و آمد آن‌ها را نیز زیرپوشش قرار دهیم.

بنفشه خاموشیان اظهار داشت: مرکز حرفه آموزی این انجمن از سال 94 آغاز به کار کرده و 83 نفر معلول جسمی حرکتی دختر و پسر را نیز آموزش داده است.

وی در ادامه به پویش " سهم من از بهشت " اشاره کرد و گفت : ما بر این باور هستیم که می توانیم دو هدف را در زمینه توانمند سازی کودکان معلول دنبال کنیم اول اینکه در فضای مجازی توانمندی کودکان را در اختیار افراد قرار دهیم و دوم ما سعی داریم جوانان و مسئولان با مسائل کودکان آشنا شوند تا در آینده جوانان و مسئولانی آگاه داشته باشیم .

مدیر عامل انجمن کودکان بهشت  اظهار امیدواری کرد : با توجه به اینکه 15 درصد از افراد هر جامعه‌ای درگیر معلولیت هستند، باید جامعه‌ای در آینده داشته باشیم که برای مدیر آموزش و پرورش این مسئله تبیین شده باشد که در قوانین خود کودکان معلول را ببیند ، کودکان این انجمن بخشی به امتحان فنی و حرفه‌ای رسیدند و در مرحله ای هستند که  بتوانند مدرک خود را  بگیرند، بخشی دیگر نیز هنوز تحت آموزش هستند اما ظرفیت و توامندی این مرکز بیشتر از این است .

بنفشه خاموشیان در ادامه با اشاره به این نکته مهم که هدف اصلی ما توان‌بخشی و اشتغال این عزیزان  است مددجویان به دلیل مشکل خود از بدو تولد تا پایان عمر خود نیازمند توان‌بخشی هستند و جسم آنها در اختیار خودشان نیست و باید به صورت متناوب  ورزش و کار کنند تا وضعیتشان بدتر از گذشته نشود، هزینه‌های توان‌بخشی بسیار بالاست البته بسیاری از خیران اعلام کرده اند تا در صورت فراهم شدن بستر مناسب خدمات خود را در این زمینه ها ارائه دهند .

وی در ادامه به نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی در مورد این مجموعه اشاره کرد و گفت :  شما می توانید بیشترین تأثیر را در زمینه دریافت خدمات و مشارکت های مردمی داشته باشید ، هزینه خریداری ساختمان برای احداث مرکز اشتغال و توانبخشی برای مددجویان  حدود 800 میلیون تومان است و حدود 150 میلیون تومان نیز برای بازسازی نیاز است که در مجموع حدود یک میلیارد هزینه نیاز است  البته در حال حاضر تأمین 800 میلیون تومان اعتبار برای خرید ملک در اولویت قرار دارد که از این مقدار  تا کنون حدود 300 میلیون تومان از سوی خیران تأمین‌شده است.

مدیر عامل انجمن حمایت از کودکان بهشت در پایان گفت :  بازارچه‌ای به همین منظور در نظر گرفته شده تا بتواند تولیدات کودکان معلول به فروش برساند  و سعی ما بر این است تا در تیرماه نیز نمایشگاهی به همین منظور داشته باشیم . مسئولان نیز حمایت‌های خود را در زمینه خرید تولیدات این عزیزان اعلام کرده‌اند ، باور مسئولین نسبت به گذشته بهتر شده ولی باز جای فرهنگ سازی بسیار دارد . همچنین خیران عزیز  برای حضور در پویش سهم من از بهشت می‌توانند با شماره تلفن 09037934038 مرتبط شده و یاری گر این عزیزان باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه