English

امام جمعه قم:

پشتوانه این جریانات تکفیری آمریکایی‌ها هستند

امام جمعه قم:پشتوانه این جریانات تکفیری آمریکایی‌ها هستند و ما اساس این جریانات تروریستی را سیاست‌های آمریکا می‌دانیم که به مزدوران خود در منطقه پر و بال داده است.

پشتوانه این جریانات تکفیری آمریکایی‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری موج ازقم ،امام جمعه قم در ‌خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اینکه سبک زندگی غربی ارزش‌ها و بنیان‌های خانواده ما را تهدید می‌کند، اظهار کرد: پرداختن به این مباحث در سطح اخلاق عمومی و سیاست‌های کلان نظام از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه باید سبک زندگی دینی در جای جای جامعه معرفی شود، اضافه کرد: وفاداری، واقع نگری، جلب اعتماد یکدیگر، عاقبت اندیشی، صراحت در نقد ولی همراه با احترام، پرهیز از رفتارهای غیراخلاقی و اعتدال هنگام اختلاف از مسائلی است که در روابط همسران باید مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا اعرافی  با اشاره به آمار طلاق در جامعه تصریح کرد: باید به اصول و قواعد ایمانی در زندگی مشترک اهتمام داشته و جوانان باید نسبت به این اصول توجه لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: باید به وظایفی که بر دوش داریم توجه داشته باشیم تا دروازه‌های شب قدر به روی ما باز شود و امیدواریم که آمادگی لازم را برای ورود به شب‌های قدر را کسب کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای حادثه تروریستی تهران گفت: شهادت این شهدای سرافراز را به ملت ایران، مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و یاد و خاطره شهید روحانی این حادثه مرحوم حجت الاسلام تقوی را گرامی می‌داریم.

اعرافی با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی تصریح کرد: یاد معلم بزرگ اخلاق و مفسر قرآن و عالم بزرگ و امام جمعه فقید شهر قم را گرامی بداریم و امیدواریم که روح بلند این عالم انقلابی با اولیا الهی محشور شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید آیت الله سعیدی بیان کرد: ایشان در عصر تاریکی برابر رژیم شاهنشاهی سینه سپر کرد و سختی‌ها را به جان خرید و پایه‌های انقلاب را با خون خود در کنار دیگر شهدا تقویت کرد.

امام جمعه قم به روز صنایع دستی اشاره کرد و یادآور شد: باید صنایع دستی مورد حمایت قرار گیرد و استان قم نیز در این حوزه از جایگاه خوبی برخوردار است و باید به جایگاه صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی توجه لازم صورت گیرد.

وی با تقدیر از خدمات کمیته امداد امام خمینی بیان کرد: کمیته امداد در قم به 40 هزار نفر خدمت ارائه می‌کند و نیمی از اعتبار مورد نیاز برای کمک رسانی به اقشار زیرپوشش کمیته امداد، توسط مردم قم تامین می‌شود.

اعرافی ضرورت رعایت حرمت ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: این ماه دارای کرامت و حرمتی است که باید در هر کوی و برزن مورد توجه قرار گیرد. همه باید مراقبت کنیم تا با روش درست جلوی حرمت شکنی ماه مبارک رمضان را بگیریم.

وی در خصوص برخی تبلیغات غلط نسبت به فریضه حج تصریح کرد: حج فریضه بزرگ الهی است که باید مورد توجه قرار گیرد و نباید به تبلیغات مسموم توجه داشت. وقتی تصمیم نظام و رهبری مبنی بر حضور در حج است باید به آن اهتمام داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ورود کوردلان و بزدلان در چنین جنایت کور و وحشیانه نتیجه پیروزی جریان مقاومت و شکست مزدوران آمریکا در منطقه است چرا که آنها در نقاط مختلف با سد آهنین و پولادین مواجه شدند. این حرکت نشانه ضعف آنها است و وقتی که آنها احساس عجز می‌کنند دست به چنین حرکاتی می‌زنند.

وی در ادامه با اشاره به حرکات تروریستی که در جهان اسلام و حتی بیرون از مرزهای اسلام رخ می‌دهد تصریح کرد: یکی از عوامل این وقایع جریان تکفیری است که اساس آن در پایگاه فکری عربستان شکل گرفته است.

اعرافی اضافه کرد: پشتوانه این جریانات تکفیری آمریکایی‌ها هستند و ما اساس این جریانات تروریستی را سیاست‌های آمریکا می‌دانیم که به مزدوران خود در منطقه پر و بال داده است.

وی تاکید کرد: این کوردلان وابسته و پشتیبانان آنها بدانند ملت و همه جامعه ما به تاسی از رهبری سینه خود را در برابر همه تیرها سپر خواهند کرد ولی هرگز از اسلام، انقلاب، ولایت و رهبری انقلاب کوتاه نخواهند آمد.

اعرافی تاکید کرد: ما پیروان امامی هستیم که فرمودند بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود؛ ملت، مسوولان، حوزه و دانشگاه در برابر شما کوتاه نیامده و در برابر شما ایستادگی خواهیم کرد.

وی سفر ترامپ به عربستان را مورد توجه قرار داد و گفت: آنها جنگ مذهبی را برای پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی خود دنبال می‌کنند. البته ملت در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نشان خواهند داد که تروریسم در کشور پیش نخواهد رفت و کشور با تکیه بر ایمان و اقتدار خود در برابر همه جهانخواران تمام قامت خواهد ایستاد.

امام جمعه قم در خصوص رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید اظهار کرد: با اعلام مواضع شفاف رهبری و مراجع تقلید انتظار است قصه سند 2030 با سرعت تمام به پایان برسد و خاتمه یابد.

وی در خصوص دغدغه‌های رهبری نسبت به مسائل فرهنگی بیان کرد: مسؤولان، ملت، حوزه و دانشگاه باید این رهنمودها و راهبردها را مورد توجه قرار دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی