English

خوزستان، در مقطع ابتدایی کمبود نیرو دارد

در مقطع ابتدایی در تمام شهرهای استان، کمبود نیرو وجود دارد، اما این کمبود در شهرهای مختلف، متفاوت است.

خوزستان، در مقطع ابتدایی کمبود نیرو دارد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، اردشیر شجاعی معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان با حضور دریک برنامه تلویزیونی بااعلام خبر فوق اظهار کرد: در حوزه ابتدایی حدود ۲۱ هزار کلاس درس و ۱۷ هزار و ۵۰۰ آموزگار رسمی و پیمانی در خوزستان فعالیت می‌کنند و با کمبود حدود سه هزار و ۵۰۰ معلم در این مقطع مواجه هستیم.

وی افزود: میزان درخواست‌ نقل و انتقالات در برخی شهرهای استان زیاد و در برخی نیز تقریبا صفر است. این مسأله موجب ایجاد عدم توازن می‌شود. 

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال‌های اخیر تمام سهمیه‌های استخدامی با توجه به کمبود نیرو در شهرستان‌ها اعلام می‌شد. یک معلم زمانی که ۲۰ سال در یک شهرستان و دور از زادگاه خود زندگی می‌کند، طبیعی است که برای رسیدن به خواسته خود و انتقالی از هر روشی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد:  گاهی ممکن است که به نمایندگان مجلس نیز مراجعه کنند و این نمایندگان نیز برای آن‌ها سفارشاتی کنند، اما تمام تلاش ما این است که توسعه آموزشی در راستای عدالت آموزشی انجام شود. 

شجاعی در خصوص کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان افزود: بیشترین کمبود نیرو در مرکز استان وجود دارد و بالاترین نرخ تراکم دانش‌آموزی در مناطق اهواز است. به دلیل شرایط آب و هوایی، تقاضا برای خروج از استان زیاد است و در تمام استان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم. یکی از مشکلات ما در سال‌های گذشته استخدام غیربومی بود که در این سال‌ها استخدام‌ها در آموزش و پرورش براساس بوم‌شهر انجام شده است.

وی درباره‌ کمبود فضای فیزیکی در استان گفت: هر ساله کمبود کلاس‌ها به سازمان نوسازی و مدارس اعلام می‌شود. کمبود فضای فیزیکی در تمام استان مشهود است. درصد بالایی از زیرساخت‌های آموزشی ما در سال‌های دفاع مقدس تخریب شدند. زمانی‌که دیگر استان‌ها ساخت و سازهای خود را ادامه می‌دادند، ما هشت سال نه‌تنها پیشرفت نکردیم، بلکه عقب‌گرد نیز داشتیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان همچنین در خصوص اعتبارات پرداختی برای اضافه کار معلمان، تصریح کرد: اعتبارات پرداختی برای اضافه‌کار، کشوری است و ما آن را تعیین نمی‌کنیم. ما هم اعتقاد داریم که با توجه به درآمد خوزستان، استان نباید چنین وضعیتی داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: خوزستان جزو استان‌هایی است که هم‌زمان با شروع فصل مدارس، جمعیت عشایری وارد آن می‌شود و حتی حدود ۸۰۰ دانش‌آموز از استان‌های دیگر در مدت سال تحصیلی وارد خوزستان می‌شوند که خوزستان، این دانش‌آموزان را نیز پوشش می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی